Stopp i avloppet.

astronaut

Trådstartare
Försökt googla men blev inte klokare för det..

Jag har, dumt nog, glömt att köpa en sil att ha för att minimera att det ska hamna massa hår i avloppet när jag tvättar håret. Håret har nu fastnat i själva röret som är under proppen men ovanför golvbrunnen.

Ställde mig och drog bort lite hår på det jag kom åt men när det knappt är något utrymme till godo får man inte med sådär jättemycket.. Jag har iaf en aning om att hårbollen INTE finns i själva golvbrunnen och den får jag ändå inte loss.

Finns det något knep att göra så man får tag i det? Vill kunna duscha utan att behöva duscha av fötterna i handfatet efter att ha stått i smutsvatten ända upp till fotknölarna.

I värsta fall får jag väl ringa vaktmästaren men om man kan göra något själv så skulle det uppskattas då det annars kan dröja veckor.

Sv: Stopp i avloppet.

Lite detaljer hade varit bra. Duschkar? Badkar? Front?

En inte särskilt populär lösning är propplösare som fräter sönder hårstråna. Men som går illa åt rören.

Är det ett badkar du har? Eller en duschkabin?
Köp en flaskborste i mataffären och försök trycka ut den, går det att ta loss röret?

Åh, glömde visst *slå på pannan*

Det är ett badkar. Röret går inte att få loss.

Om det går att skruva bort själva duschmunstycket från duschslangen (om det finns en sådan) så kan du sedan försöka stoppa ner slangen i avloppet så långt det går och vrida på vattnet på max. Det har funkat för att lösa upp proppar i golvbrunnar ett par gånger för min del. Lycka till! :)

Har du tillgång till ståltråd eller liknande? En bit ståltråd som i ena endan böjs till en liten krok. Så kan man "fiska" upp en hel del.

*kl*

Fick tag i de rätta hårtrårna och fick nys ut en klump hårstrån, och vattnet försvinner som det ska nu. Ska strax iväg och köpa en sil som förhindrar framtida hårbollar i röret :D

Om det går att skruva bort själva duschmunstycket från duschslangen (om det finns en sådan) så kan du sedan försöka stoppa ner slangen i avloppet så långt det går och vrida på vattnet på max. Det har funkat för att lösa upp proppar i golvbrunnar ett par gånger för min del. Lycka till! :)

Jo, läste om det med men blev avskrämd när någon skrev att det han lyckades spola ned där kom upp i toaletten istället :crazy:

Om du hittar en sil så berätta gärna för mig vart, har letat efter en sådan nämligen:D

Med en sådan vit plastil finns väl i varenda affär?
h%C3%A5rsil.jpg

Eller heter de något annat? Åtminstone sett sådana på Ica, Willys, Coop, ÖoB.

Med en sådan vit plastil finns väl i varenda affär?
h%C3%A5rsil.jpg

Eller heter de något annat? Åtminstone sett sådana på Ica, Willys, Coop, ÖoB.

Inte sett sådan här...men ska kolla nogrannare. Min svärmor sa att hon letat öveallt så jag har inte kollat så mkt själv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka