Ston som går över tiden i år

ForeverYoung

Trådstartare
Är det bara jag som inbillar mig - eller går de flesta ston över tiden i år? När har era fölat eller när skulle de ha fölat?

Själv väntar jag otåligt på mitt sto som idag är på 345:e dygnet.

Sv: Ston som går över tiden i år

354 dagar av väntan gav en ganska stor kille som fungerade bra från början. Vi väntade o väntade o blev tröttare o tröttare. Men han är underbar!

Min gamla donna fölade igår på dygn 352. Ett stoföl.En kavat liten sak med 3 lägen: Sovande, galopp eller bock :love: Men man är helt slut och tiotusen illavarslande tankar har fart i huvudet. Men allt gick enligt skolboken när det väl var dax

Hästar är väl inte över tiden när de är på 345 dygn? Normalt är väl mellan 320-365?

Ja, det är ju fortfarande inom normala gränser, men om man räknar 11 månader eller 340 dygn så är det ju ändå "över tiden".

Är det bara jag som inbillar mig - eller går de flesta ston över tiden i år? När har era fölat eller när skulle de ha fölat?

Själv väntar jag otåligt på mitt sto som idag är på 345:e dygnet.

Fast så kan du inte resonera.
Fölningar feb-mars och en kylig april ger ju givetvis fölmärrar med bakben i kors i väntan på lite värme.

Avvakta med denna frågan till slutet av augusti i stället :D

AM

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård