Stoltaste matten i världen!

Speciella_tina

Trådstartare
Är jag idag! Har debuterat lydnad med Nemi, 148,5 poäng! Är så stolt över henne, hade inte klantiga matte, dvs jag, fått hjärnsläpp och satt henne på tok för långt från hindret hade vi fått ett förstapris på vår första tävling, nu nollade vi tyvärr hoppet. Men jag är ändå så nöjd!

Särskilt kul är det eftersom det var så många som sa till mig att med en dobermann skulle man inte räkna med att komma ut förrän de var 2,5 år, för de var så omogna och flamsiga, Nemi är nyss fyllda 1 År!

Sv: Stoltaste matten i världen!

Vad roligt att höra :) Grattis :banana:

/Basilika, fd dobermannägare som blev galen på alla fördomar inom brukshundklubben :(

Grattis!!!:D Vad kul!!

Vad gör man för något i lydnadstävling, första klassen?
Skulle vara kul att testa & tävla i lydnad, efter hm.. en del träning kanske. Min vovve har varit vildast på dom kurser vi har gått, och har lite problem med att gå fot, men på "proven" har det gått prima.

platsliggande, tandvisning, linförighet, läggande under marsch, rak inkallning, ställande under marsch, hålla i en apport 5 sek, återhopp.

platsliggande, tandvisning, linförighet, läggande under marsch, rak inkallning, ställande under marsch, hålla i en apport 5 sek, återhopp.

Hm.. Ja platsliggande , inkallning och hopp (eller vad är återhopp?) skulle nog gå, resten inte lika bra;)

hoppet i ettan går numera till så att du sätter hunden på ena sidan hindret, går över till andra och kommenderar hopp. hunden ska då hoppa över hindret och inta utgångsställning (vid din vänstra sida).

det andra är bara att träna på. man måste inte sikta på vinst på första starten. personligen slappnar jag av mer på tävling om jag tänker att vi bara är där för att träna på att tävla. tror man att man har chans på uppflyttning direkt är det lätt att man blir besviken, och det känner hunden, och då kommer det inte bli lika roligt nästa gång = ond spiral. jag vet att många inte håller med mig. men jag håller fast vid att ettan och tvåan är till för att ha roligt. i trean och elit kan man börja tänka på perfektion.

Senast ändrad:

Skulle vara roligt att testa lydnadstävling!:)
Men att gå fint vid sidan och ha kontakten där känns långt bort i dagsläget.. Att gå fot & stanna & lägga sig & stanna tränade vi i köket när han var liten, men skulle kanske inte gå lika bra på planen;)

Ja, var du också där? Såg en så himla imponerande grej, en rörelsehindrad tjej, som satt i rullstol egentligen, men tog sig igenom ett lydnsdsprogram, tvåan eller trean, med en krycka. Det var imponerande, och kul att se!

Grattis. Jag skulle också tävlat i lund men missade sista anmälningsdagen så det blri att leta nya tävlingar nu. Ska ni tävla igen?

jag var siffervisare i trean, skulle egentligen tävlat men hunden hade fått skabb. j är skitduktig, hon vann. hennes hund var den enda som gick in i rutan i trean!

någon som ska tävla i malmö nästa helg?

Vi ska tävla på lomma på såndag, svedala den 18 sen blir det väl nån mer. Siktar på LP1 innan jul!

jag var siffervisare i trean, skulle egentligen tävlat men hunden hade fått skabb. j är skitduktig, hon vann. hennes hund var den enda som gick in i rutan i trean!

någon som ska tävla i malmö nästa helg?

Ja, verkligen! Jag är ritig imponerad av både henne och hunden! Skulle tävla i malmö men missade anmälningen, men ska dit och heja på en kompis!

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 479
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Valp 2025