Stolt som f**n

SoffiProppi

Trådstartare
Ja, igår när jag kom hem från ridturen sken jag som en sol. :angel:
Jag o hästen red "Lasse vägen". Ca 1 ½ km av turen går 6 m ifrån ett tågspår. När jag precis vänt upp på vägen och är 6 m från spåret med bara ett dike o staket imellan så kommer tåget. Jag blir nervös och famlar lite med tyglarna + Krut är lite laddad då vi alltid galopperar där. "Detta kommer gå åt helvete" tänker jag. Tåget kommer och Krut, ja, HAN RÖRDE INTE EN FENA!
Han förstod inte varför vi inte kunde springa ist för att bara stå. Hans tidigare ägare visste inte om han träffat tåg tidigare, det hade han iaf inte hos henne. Han var så cool. Shit pomfritt vad jag älskar honom. Jag kunde inte hittat en bättre häst! Han är den enda i stallet som total ignorerar tåget. Två tre gånger har det kommit hästar i full galopp tillbaka till stallet som mött tåget. :angel:

Krut <3

Sv: Stolt som f**n

Haha, herregud vilken tuffing! Min madame hade nog fått en hjärtattack och haft ihjäl oss båda två :o

Visst är det härligt med sådana coola hästar!

Man kan tro att mitt sto är en riktig fegis, men kommer det ett tåg (som tjuter!) 5 meter från henne rör hon inte en fena :cool: :D

Visst är det härligt med sådana coola hästar!

Man kan tro att mitt sto är en riktig fegis, men kommer det ett tåg (som tjuter!) 5 meter från henne rör hon inte en fena :cool: :D

Ja, ibland så överraskar dem en. :D Däremot stenar kan vara oerhört ruskiga!!! :angel:

Första gången jag och pållen mötte tåg så gjorde jag halt för att "ha mer kontroll" och det enda han gjorde var att höja huvudet och kolla på tåget:laugh: Och igår när jag red så var vi mitt under tågrälsen i en tunnel och han fattade nog inte ens att det kom ett tåg:grin::love: För att ta mej ut på de olika ridvägarna så måste jag rida under tunnlar!!

Det är otroligt vad endel pållar är trygga ändå:banana: Som sagt en annan är skit skraj för att pållen ska få hjärtsnörp och dö medans de tänker "lugna ner dej människa:cool:"

Första gången (vad jag vet iaf) min häst mötte ett tåg så brydde hon sig inte ett skvatt heller. Jag trodde hon skulle skena iväg men nepp, hon skrittade på som om ingenting hänt/hände. Jag blev väldigt paff kan jag säga, så jag förstår hur du kände det! :D

Däremot kan hon bli helt galen och knäpp i huvudet om det är musik eller barn som skriker mycket, helt enkelt när det är mycket stoj och stim. Eller om det är stora grävmaskiner och liknande, det är hon också väldigt rädd för.

Duktig pålle! :laugh: Vi bor ganska nära rälset och det åker tåg här ganska ofta (man vänjer sig så nu hör man dom nästan inte) så mina pållar är helt "tågsäkra" :D Det är en tunnel oxå som man måste gå igenom till o från hagen och där går vi igenom fast tåget dundrar ovanför :laugh:

Sådär kan jag tänka mig att min häst skulle göra. Och jag skulle bli precis lika förvånad! :p För att sen träffa en lastbil/komma till ett gupp på vägen/möta en cyklist eller vad som helst en "fegisdag"! :rofl:

Just nu är min häst mycket mindre rädd för lastilar, traktorer, grävmaskiner och sprängningar än vad jag är! :crazy: Ändå ser jag honom som en feglort ibland, tvångstankar om att gå över vattenpölar t ex.

Grattis! :) Eller vad man säger i ett sånt här fall.

Liknande trådar

Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: LuckyMe
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama