Stolt matte :-)

M

Monna

Inte för att jag håller på med någon NH träning eller liknande, men vill bara skryta över min ponny som praktiskt taget ville bo i presenningen idag :p

Hon är en Welshponny på 2,5år och idag var första gången vi hade presenningträning, jag menar, finns det något sötare ? ? :love:

20723_1253537954.jpg

Sv: Stolt matte :-)

Någon fler som har en lika stencool underbar unghäst (eller äldre häst för den delen? :p

Sv: Stolt matte :-)

Åh, det ser jättebra ut! Inte bara för att vara första gången utan överhuvudtaget! :)

Jag är jättestolt över min häst idag.
Vi har skrittat en runda in mot samhället för att få lite miljöträning. På hemvägen måste vi skritta över en ganska smal bro med vatten som låter ganska högt.
En bit in på bron hör jag en bil som kommer i full fart. Jag tänkte att den skulle stanna eller sakta ner tills jag var över. Den hade god tid på sig att se mig och både jag och hästen hade reflexer. Men idiotfan kör såklart upp jämnsides och börjar gasa provocerande. Jag sätter upp handen för att få männsikan att fatta att den ska stanna. Men nää, istället gasar han iväg och förbi så att det lösa gruset på vägen sprutade upp på både häst och mig.

I sådana lägen är jag så fruktansvärt glad att han inte bryr sig om bilar alls utan går i sin egna värld. Då är han bästa hästen i världen! :)
Men fy fan för bilisten! Fattar man inte att det är livsfarligt för både mig, häst och för sig själv. Åh, usch vad arg jag blev.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 558
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 928
Senast: fixi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 296
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar