Stolt mamma ! (och hästägare)

Glamoroza ox

Trådstartare
Igår kväll så fick dottern rida på mitt arabsto (sto m. 4-mån föl vid sidan) alldeles själv !
Visserligen var det bara ca 80m (fram & tillbaka på en liten grusväg) som hon fick rida, men allt är en början.
Självklart gick jag brevid så att jag bara behövde sträcka ut handen för att ta tag.
Iallafall så fick dottern starta, styra & stanna alldeles själv, hon är jättestolt & berättar glatt för alla att hon minsann vet vad man ska säga till hästen när den ska gå resp. stanna :)

När jag visade henne hur man skulle hålla tyglarna så gjorde hon rätt med en gång.

Och min söta goa häst är så snäll & tålmodig :love:
När grannens 4 "flodhästar" kom galopperandes i full kareta från ena hållet i sin hage & våra andra 3 från andra hållet i våran hage så stod hon snällt stilla på vägen mitt emellan utan att röra en fena (hade jag suttit på hade hon säkert konstrat lite)

http://www.pixbox.se/pic_show_id14715103.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id14715104.html

*säkert en obetydlig sak för er, men en STOR sak för oss*:D
 
Sv: Stolt mamma ! (och hästägare)

Vad fin din lilla tjej var :)

Blir nog en riktig liten ryttarstjärna.
 
Sv: Stolt mamma ! (och hästägare)

Tack !!!

Vi satsar iallafall på att hon ska bli en glad ryttare till att börja med, med lite mod under hjälmen :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 381
Senast: WSLPZF
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 921
Senast: shia
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 159
Senast: cambodia
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 897
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp