Stolinjer New Forest - Bratley Bess

moiran

Trådstartare
Det finns ju dels mödernelinje 'Minstead P-linje' (stofamilj 2) och dels stofamilj 8, Bratley Bess. Båda ska stamma från ett sto döpt Bratley Bess. Är det två olika ston med samma namn, eller jag som har missuppfattat ur vilket sto Minstead P-linje stammar? Någon som vet?

Sv: Stolinjer New Forest - Bratley Bess

Vad jag förstår så finns det:

Dels Bratley Bess 599 NFSB född 1904, som är mor till Bratley Bessie 651 NFSB född 1912, som i sin tur är mor till Minstead Pride 3431 NPS född 1917, varifrån Minsteads P-linje kommer (stofamilj 2).

Dels Bratley Bess 7482 NPS, som är född senare (vet ej vilket år). Hon är mor till Newtown Judy 9400 NPS, som hade avkommor födda 1950-1969 (stofamilj 8).

Sv: Stolinjer New Forest - Bratley Bess

Aha! Tack för den infon! Jag ska kolla lite närmare på detta!

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 697
Senast: Blyger
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 420
Senast: moonstruck
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 606
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka