Stokdals Livanos bl.a

QuickStar

Trådstartare
Vad tycker Ni om honom? Har ni sett han live? Sett några föl?

Har forskat i stammen och han har en meriterad moder-linje och fader-linjen är det ju heller inga större fel på :o

Kollade lite resultat på honom, startat 1,40 i år men han verkar inte ha så många topp placeringar :(

Han passar rätt bra till min Grålla, bortsett från att han är skimmel då förstås :devil:
Tittar lite på reserver ifall det går åt skogen med det frysta, som jag tyvärr har en känsla av :crazy: och då passar det mig ypperligt med en hingst utan språng avgift eftersom det redan gått åt en del till frysavgifter och doser..

Andra hingstar som står på bara dräktighets avgifter?
Tips önskas! (ej dressyr hingst)

Sv: Stokdals Livanos bl.a

Jag gillar honom skarpt, men jag har inte sett några avkommor. Han har gjort gott intryck på mig både på tävlingsbanan och på hingstvisningar. Och stammen går inte av för hackor!

Dock är jag ganska säker på att han bara går på fryst i år? Iaf skrev Bosse E det till mig i ett mail för ett tag sen, eftersom jag också hade Livanos som kandidat till ett av mina ston. Det kan dock ha ändrats sen dess.

Enligt katalogen står han på FAI men kollar man Faktabladen för 2008 så står det att han är i tävlingsverksamhet men tappas mån-ons och ev. fredagar, beställning före kl 11,00 vilket borde ju tyda på att han finns på TAI.

Kul att höra att du gillar han så mycket! Han verkar ha bra skalle?

Lasandos 20+90 dagar
Lucky Point 45 dagar
King Louie 45 dagar
Fetcher N 18 dagar + lev. föl

Vi har ett hingstföl e. Livanos

Vi är himla nöjda med honom och ska bli kul att se vad det må bliva av honom. ;)

Bifogar en bild på honom.

Livanos tappas iår när han inte tävlas.

IMGP5695.jpg

Din fölunge ser jättefin ut, har sett dina bilder på honom tidigare :d

Lucky Point är inte intressant då han har kort rygg, står anmärkt på det i användningsråden eller om det var i hans ext bedömmning.

Fetcher och Lasandos är ointressanta.

Både Careme och King Louie har jag funderat på, den förstnämde står på lagom avstånd så jag faktiskt kan åka och hämta sperman och på så sätt tjäna några timmar, dock är det ju alltid en risk med en 3åring, man vet ju inte vad som händer nästa år.

Livanos är väl egentligen den mest lämpliga och dessutom funkar hans betalnings villkor utmärkt ihop med min plånbok nu även om en 45dygns avgift är godtagbar.
Nåja, hon håller på att semineras med fryst just nu, men min känsla säger att det går inte :o
Chansen finns ju förstås men jag vill gärna vara förberädd på ett hingstbyte om hon ej är dräktig eller om jag ska göra ett frysförsök till när jag ändå lagt så mycket pengar på det hittills.

jag har ett litet stoföl efter livanos:love:. än så länge är jag nöjd och jag hoppas att det ska bli en bra häst av henne såsmåningom. jag såg livanos på stationen när dom skulle tappa honom. blev mycket förtjust i vad jag såg :love: :d.

Empire 2 000 kr vid 17 dygns dräktighet och 9 000 kr vid 45 dygns dräktighet. Foster- & föl försäkring ingår.
inte så billig, men i alla fall dräktighetsavgift.

Jag väntar på en fölunge efter Livanos vilken dag som helst.. ska bli så spännande att se vad det blir..:bump:

har hört från väldigt många att det ska vara en väldigt trevlig häst i alla lägen.. :)

Jag har en god vän som väntar föl efter honom i dagarna , skall bli otroligt intressant att se resultatet.
Det jag sett av livanos på banorna har inte gjort mig besviken.
jag tror att det inom några år är en hingst i dom högre klasserna.

jag tycker abolut livanos om han passar med ditt sto, var på samma träning o han var hur lugn som helst och hoppade med lätthet, dessutom tycker jag han är snygg:) han stog brevid val/sto i lastbilen o brydde sig inte, verkar ha bra temprament.

Låter väldigt lovande!
Mitt sto behöver en hingst med lite storlek (höjd och längd) samt gott temprament, hon är schysst, men lite av en ärhjärna men hennes pappa är ökänd för att vara en jäkel och lämna djävular :angel:

Hon hoppar väldigt bra men rör sig mediokert i skritt och trav, Livanos hade ju rätt bra gångarts poäng i DK också.
Dessutom måste jag titta lite till plånboken och då är han det bästa alternativet. (Har redan dubbla språng, 16dygns och 90dygns avgifter att betala) så 45 dygns och lev. föl avgift passar in mycket bra. :D
Dessu tappas även han på rimligt avstånd så jag kan åka och hämta sperman för att öka chansen också..

Jaha det verkar ju inte lovande på fröken just nu, hon är behandlad för E-coli och streptokoker, ägget blev större, sen mindre och sen större igen, sen var det hip happ en gulkropp.

Så det finns en mikroskopisk chans att hon tar sig men den är väl inte överhängande stor så vi gör nog ett hingstbyte till nästa brunst.

Stokdals Livanos är en kandidat men nackdelen med honom är ju att han inte går att få sperma på mer än typ mån-ons ev. fredag och med min tur lär vi väl behöva den just en fre där han inte kan tappas.

Andra alternativ?
alldra helst dräktighets avgift, samt levande föl.

Funderar på min favorit Looping, men det finns inget faktablad på han upptäckte jag, i katalogen står det 2000kr i dräktighets avgift men förra året hade han språngavgift.

Vad tycker Ni om honom? Har ni sett han live? Sett några föl?

Har forskat i stammen och han har en meriterad moder-linje och fader-linjen är det ju heller inga större fel på :o

Kollade lite resultat på honom, startat 1,40 i år men han verkar inte ha så många topp placeringar :(

Han passar rätt bra till min Grålla, bortsett från att han är skimmel då förstås :devil:
Tittar lite på reserver ifall det går åt skogen med det frysta, som jag tyvärr har en känsla av :crazy: och då passar det mig ypperligt med en hingst utan språng avgift eftersom det redan gått åt en del till frysavgifter och doser..

Andra hingstar som står på bara dräktighets avgifter?
Tips önskas! (ej dressyr hingst)

Har precis köpt mig ett hingst föl efter honom... En väldigt stillig herre som bli skimmel.

Har sett två föl (mitt och halv bror) och dom blir väldigt stilliga med VÄLDIGT bra lynne...

Veterinären tyckte att det var ett väldigt trevligt föl = mamma stolt :D

Men livanos själv vet jag har ett jädra steg och ett steg som gör att han trappat sig själv på frambenen :crazy: men rör sig som en gud...
http://www.blup.se/sv-SE/horses/177106-stokdals-livanos

Sen vet jag att Emanuellson tror mkt på honom :rofl:

Har även hört att han avkommer som är bra i huvudet

Jag personligen tycker att det är en jätteläcker häst, men som inte riktigt har det mod man kanske önskar sig i de större klasserna. Såg honom för inte så länge sedan i två klasser och han imponerade inte på mig i alla fall. Fegade ur i kombinationerna och knöt sig i vissa språng när hinderna var 140 och uppåt. Sen vet jag inte om det bara var en tillfällighet eller inte. Har annars endast sett honom när han var yngre och gick lättare klasser och då glänste han ju rejält.

Senast ändrad:

Vilken liten läckerbit,nu bor du ju en bit bort men saknas den från hagen så finns den inte här :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka