stoet Cedelle H.210391103

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 845
M

M_Q

Någon som kan få fram någon info om detta sto?
Mamma till Locarno (DLH 621 e: Ladykiller xx) och mormor till Roderik. Hon finns nämligen dubbelt upp i min häst. (Roderik-Locarno-Mangon)

http://www.allbreedpedigree.com/cedelle

Sett det som finns på all breed men vore kul att veta mer vad som finna och kommer från den stostammen hon kommer från ??

Sv: stoet Cedelle H.210391103

inte kan du möjligen förklara hur allt de där fungerar :) ??

Sv: stoet Cedelle H.210391103

Ja du, hur gör man det?

Det är som ett släktträd. Det du ser längst till vänster är stamstoet, el sist kända sto. Dvs Kunigunde som är e First. Disatolchen är hennes dotter som som lämnat Alpenblume som lämnat Hyazinthe som lämnat Ahorn och Byazinthe.

Hänger du med?

Här finns en enklare variant, det är samma men bara med hästar som gått högre klasser eller är godkända!

http://www.paardenfokken.nl/progeny.php

Du kan klicka på ett stonamn och sen på nakomlingen så får du fram stoets avkommor. Så kan du följa det den vägen.

Stoet Diastolchen måste varit ett kanonsto! Alcatraz, Laertes, Lancier, Liostro och Ahorn stammar alla från henne!

Liknande trådar

Trav Jag är helt ny på Bukefalos och även inom det här med avel, men ååååååh vad otroligt spännande det är! Jag fick ett föl nu i sommar (e...
Svar
15
· Visningar
4 961
Senast: Mia
·
Avel Är inne på WPB avel och ridponnysar. Vilka har såna korsningar här och hur stora är föräldrarna? Jag har ett hbl sto på 164 cm och...
Svar
9
· Visningar
1 715
Senast: CK
·
Avel Jag lär ju inte vara varken den första eller sista som skulle vilja ha lite spån över hingstval :cool::angel: och undrar om någon kanske...
Svar
11
· Visningar
2 036
Senast: Anzzie
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –... 2
Svar
25
· Visningar
4 943
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka