Större dosett/pillerask

Innan dosetten hade jag pillren i fluormuggar - eller om det var snapsglas i plast :angel: Man kan ju skriva dag på frystejp utanpå.
 
Jag äter 10 olika tabletter om dagen, dessa är uppdelade på fyra dosetter.

Alla läkemedel, vitaminer osv ska ju heller inte tas ihop, eller passar bäst olika tider på dagen osv.
Nu har jag fyra dosetter, tidigare fem när jag tog vitamintabletter och järntabletter. En med morgontabletterna, en med lunchtabletten som jag har hemma och en med lunchtabletten som är på jobbet och en med kvällsdosen. Det är sådana här jag har och har skrivit på kanten vad det är för tid (morgon, lunch eller kväll):
images.jpg

Jag har mina framme och har haft senaste åren då barnen är stora och inte varit småbarn på många år, men har dem så pass högt att hunden inte når dem (han hoppar inte), när jag lämnar honom lägger jag dem i en låda så han inte kommer åt dem. Å andra sidan är han instängd i rummet när jag inte är hemma och där förvarar jag inte dem, så även om han gör inbrott i en låda får han inte tag i medicinerna. Har en halv karta med sömntabletter i mitt nattduksbord dock, just eftersom om han lär sig öppna så kommer han aldrig åt mer än max 5 tabletter (sällan så många eftersom de används) av lägre styrka, resten är inlåsta ihop med all annan medicin.

Den största risken här är tyvärr att jag tappar tabletter för de är så små att se. :(
 
För att sammanfatta kraven:
Ett fack per dag
Inte genomskinlig
Börja på måndag (eller möjligt att ta bort befintlig märkning och märka om)
Lätt att ta med
 
Kollat på den, men vill inte ha genomskinlig. En del tabletter vill inte ha för mycket ljus på sig.
Du tror inte de överlever en vecka med lite ljus? Du lägger ju inte alla tabletter i den direkt antar jag utan bara veckovis så resten är i sina burkar och blister och utsätts inte för ljus.
 
Du tror inte de överlever en vecka med lite ljus? Du lägger ju inte alla tabletter i den direkt antar jag utan bara veckovis så resten är i sina burkar och blister och utsätts inte för ljus.
Det gör de säkert, men jag vill inte chansa. Precis som jag inte vill chansa med att det kommer in fukt i dosetten.

Edit: jämförde måtten på den mot dosetten jag har. Skulle bli ungefär samma storlek ändå. Alltså för liten.
 
Amerikanska Amazon har en uppsjö av varianter som inte verkar finnas på svenska Amazon. Sök på tex XL supplement dispenser 7 compartments.

71FsrSizXEL._AC_UF894,1000_QL80_FMwebp_.jpg
 
Istället för att folk här sitter och googlar och du dissar alternativen, varför inte googla själv?
Du tror inte jag gjort det? Varför tror du jag frågade om någon visste något?
Jo, för jag hittar ingenting när jag googlar. Som du säkert vet har olika personer olika algoritmer när de googlar, så mina resultat vid googling blir inte det samma som andras.
 
Amerikanska Amazon har en uppsjö av varianter som inte verkar finnas på svenska Amazon. Sök på tex XL supplement dispenser 7 COMPARTMENTS.

71FsrSizXEL._AC_UF894,1000_QL80_FMwebp_.jpg
Amazon faller lite under "kinaskit" tyvärr. Jag vill veta att det är en godkänd produkt (det finns säkert på Amazon också men att hitta det bland soliga översättningar och skräp...)
 
Amazon faller lite under "kinaskit" tyvärr. Jag vill veta att det är en godkänd produkt (det finns säkert på Amazon också men att hitta det bland soliga översättningar och skräp...)

Du kan ju rätt enkelt kolla tillverkaren om du hittar något av intresse där, till skillnad från aliexpress mfl, även googla efter europeiska försäljningsställen? Såg något tyskt märke när jag scrollade lite snabbt som ett exempel.

Är inte heller ett fan av Amazon rent principiellt men jag tror att du har större chans att hitta stora askar på amerikanska sajter, just för att de är så besatta av tillskott och piller i alla dess former 😉
 
Du tror inte jag gjort det? Varför tror du jag frågade om någon visste något?
Jo, för jag hittar ingenting när jag googlar. Som du säkert vet har olika personer olika algoritmer när de googlar, så mina resultat vid googling blir inte det samma som andras.
Med de kraven blir det svårt att hitta något för någon...
 
Du tror inte jag gjort det? Varför tror du jag frågade om någon visste något?
Jo, för jag hittar ingenting när jag googlar. Som du säkert vet har olika personer olika algoritmer när de googlar, så mina resultat vid googling blir inte det samma som andras.
Uppenbarligen verkar just den produkten du efterfrågar inte finnas med de snäva krav du har på försäljare, material och utseende. Så varför inte bara köra på en vanlig stor dosett med många fack, men ta alla tabletterna på en gång?
 
Som sagt, sonen är två månader. Katterna har aldrig någonsin vält ner något och dessutom ligger den så den inte går att välta ner.

Jag vill inte ha flera dosetter. Därav min fråga om det finns större med bara ett fack. Jag tycker inte det är ett högt krav.
https://bliplastfri.se/doseringsask-i-bambu/

Den här har jag, tycker den är söt och lagom fri från fulhet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 085
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 015
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 497
Senast: Migo
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp