Större dosett/pillerask

Och kan nog gora det atminstone i nagot ar till ... men sedan behover pillren en lite mindre lattatkomlig plats.;)

Tänkte mer på djur, besök mm. Piller i olika former kan se ut som godis för barn mm.

Småbarn och medicin hör inte ihop...
Nu är min son två månader, inget problem med honom än på länge. Djuren kan inte öppna dosetter, inga problem där heller. Självklart kommer jag lägga dem någonstans säkert när sonen är så stor att han når köksbänken.
Besökare har ingen anledning att röra mina grejer. Kommer det barn i pillig ålder lägger jag undan den då.
 
Du har väl barn? Och katt? Om katten välter ner burken på golvet när barnet lärt sig krypa, känns det lika säkert då?

I övrigt tipsar jag om att skapa egen burk eftersom dina krav är rätt höga. personligen har jag mer än en dosett. Jag har många tabletter och det är så jag tänker att man gör.
Som sagt, sonen är två månader. Katterna har aldrig någonsin vält ner något och dessutom ligger den så den inte går att välta ner.

Jag vill inte ha flera dosetter. Därav min fråga om det finns större med bara ett fack. Jag tycker inte det är ett högt krav.
 
Djuren kan inte öppna dosetter, inga problem där heller. Självklart kommer jag lägga dem någonstans säkert när sonen är så stor att han når köksbänken.
Besökare har ingen anledning att röra mina grejer. Kommer det barn i pillig ålder lägger jag undan den då.
Ungefär som här medicin har dottern alltid vetat att man ger fan i. Skulle de inte vara vid bordet Skulle nog inte många mediciner ätas här.
 
Ungefär som här medicin har dottern alltid vetat att man ger fan i. Skulle de inte vara vid bordet Skulle nog inte många mediciner ätas här.
Ja, jag kan förstå om det är ett litet och pilligt barn som inte har något konsekvenstänk (vilket små barn inte har). Och givetvis, om medicinerna på något sätt skulle hamna på golvet är det inte bra. Men dosetten går inte upp om man tappar den (jag har tappat den många gånger) och den är placerad på att sånt sätt att katterna inte kan knuffa ner den annat än bakom bänken.

Och som sagt, min son är två månader. Han varken kryper eller stoppar saker i munnen än.
 
Som sagt, sonen är två månader. Katterna har aldrig någonsin vält ner något och dessutom ligger den så den inte går att välta ner.

Jag vill inte ha flera dosetter. Därav min fråga om det finns större med bara ett fack. Jag tycker inte det är ett högt krav.
Jag hade en hund som aldrig tagit något för mig. Jag la min ask ipren på en hylla som satt i höjd med köksskåpen uppe. En dag hoppade hunden upp och tog den asken och satte i sig 30 tabletter Ipren. Hon blev så ofantligt dålig och ett samtal till veterinär bekräftade att det inte egentligen fanns mycket att göra när det gått så lång tid som det gjort, vätska och vänta ut eller ta in till veterinären och avliva eller få dropp där. Vi beslutade vätska hemma. Ingen, ens veterinären, trodde hon skulle överleva, han var redo att jag skulle komma in med henne när hon blev sämre. Det blev hon inte, mer än hon var utan hon blev bättre och blodprover ett par veckor senare visade en fullt frisk hund. Ingen trodde det skulle gå vägen ens.

Detta var alltså en hund som aldrig gjort något liknande i sitt liv. Jag trodde det var hundsäkert.

Välter dina djur ner asken på golvet kan den öppnas i nedslaget och medicinen trilla ut till din son, han behöver inte vara så stor att han när själv ens, räcker att han är i åldern att han ligger på golvet och har lärt sig stoppa saker i munnen.
 
Jag hade en hund som aldrig tagit något för mig. Jag la min ask ipren på en hylla som satt i höjd med köksskåpen uppe. En dag hoppade hunden upp och tog den asken och satte i sig 30 tabletter Ipren. Hon blev så ofantligt dålig och ett samtal till veterinär bekräftade att det inte egentligen fanns mycket att göra när det gått så lång tid som det gjort, vätska och vänta ut eller ta in till veterinären och avliva eller få dropp där. Vi beslutade vätska hemma. Ingen, ens veterinären, trodde hon skulle överleva, han var redo att jag skulle komma in med henne när hon blev sämre. Det blev hon inte, mer än hon var utan hon blev bättre och blodprover ett par veckor senare visade en fullt frisk hund. Ingen trodde det skulle gå vägen ens.

Detta var alltså en hund som aldrig gjort något liknande i sitt liv. Jag trodde det var hundsäkert.

Välter dina djur ner asken på golvet kan den öppnas i nedslaget och medicinen trilla ut till din son, han behöver inte vara så stor att han när själv ens, räcker att han är i åldern att han ligger på golvet och har lärt sig stoppa saker i munnen.
Som sagt, den är placerad på ett sånt sätt att katterna inte kan välta ner den på golvet ens om de försökte. Den kommer i så fall hamna bakom bänken och då måste man vara två vuxna personer som lyfter bort bänken för att få fram den igen.

Jag säger inte att det är 1150% idiotsäker förvaring. Men det har fungerat klockrent i snart femton år. Visst kan det alltid hända saker. Men då är jag mer orolig för att det tex ska ramla ner en blomkruka i huvudet på sonen när han kan krypa och kryper under en fönsterbräda.
 
Du har väl barn? Och katt? Om katten välter ner burken på golvet när barnet lärt sig krypa, känns det lika säkert då?

I övrigt tipsar jag om att skapa egen burk eftersom dina krav är rätt höga. personligen har jag mer än en dosett. Jag har många tabletter och det är så jag tänker att man gör.
Jag äter 10 olika tabletter om dagen, dessa är uppdelade på fyra dosetter.

Alla läkemedel, vitaminer osv ska ju heller inte tas ihop, eller passar bäst olika tider på dagen osv.
 
Jag äter 10 olika tabletter om dagen, dessa är uppdelade på fyra dosetter.

Alla läkemedel, vitaminer osv ska ju heller inte tas ihop, eller passar bäst olika tider på dagen osv.
Alla mina går bra att ta på morgonen. Läkemedlen ska tas på morgonen. Inte fått något om att de inte ska tas samtidigt.

Jag vill inte ha mer än en dosett, risken att jag glömmer den ena är för stor.
 
Alla mina går bra att ta på morgonen. Läkemedlen ska tas på morgonen. Inte fått något om att de inte ska tas samtidigt.

Jag vill inte ha mer än en dosett, risken att jag glömmer den ena är för stor.
Det går ju att ha en dosett med flera fack/dag och ta från alla facken en gång/dag.
Den som heter Dosett Maxi eller Medi är bra och rejäl.

Nu när jag googlade hittade jag denna: https://estore.nu/sv/personvard/19591-dosett---7-dagar---svart.html
 
Det går ju att ha en dosett med flera fack/dag och ta från alla facken en gång/dag.
Den som heter Dosett Maxi eller Medi är bra och rejäl.

Nu när jag googlade hittade jag denna: https://estore.nu/sv/personvard/19591-dosett---7-dagar---svart.html
Det är klart det går. Men jag vill inte ha en sån med flera fack. Jag vill ha ett fack som rymmer allt, för att jag vill ha det så. Dosett maxi har jag hemma, på tok för små fack för tex omega tre kapslarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 085
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 015
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 497
Senast: Migo
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp