Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Det hänger ju också på hur barnen är i tonåren. Min egen mamma tyckte att det var en breeze i jämförelse med småbarnsåren. Så som sagt, det är nog höst individuellt.
Fast det är ett uttryck, det är inte menat att dissekeras i beståndsdelar. Självklart är barn olika. Ingen har sagt något annat.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Uttrycket i sig säger ju annat, "små barn små problem", inte individuella barn individuella problem. Alltså i min värld ett både felaktigt och förminskande uttryck.
Använd inte det då?

Jag tänker mer att man jämför problem man kan ha med ett barn när det är litet som med problem som man kan ha med ett barn när det är tonåring. Det är större när det är tonåring. Som småbarnsmamma är småbarnsproblem ens hela värld självklart och de är ju stora och jobbiga, men om man får problem med barnet som tonåring är de större, rent naturligt, det hör liksom till på något vis eftersom barnen inte är små. Svårt att förklara känner jag.

Men jag känner att detta är en diskussion vi inte behöver ha. Du tycker att det uttrycket är förminskande och fel, och jag förstår det nu när mina barn är stora, gjorde inte det när de var små utan tyckte som du då. Vi låter det vara så, det är ok.
 
Uppdatering på tidigare I-landsproblemet. Clas Ohlson skickade ut en ny förvaringslåda utan diskussioner den ankom idag å används numera till det planerade ändamålet. Den andra hamnade under diskbänken å samlade ihop soppåsar och kompostpåsar då den var längre en den gamla som var där under.
 
Använd inte det då?

Jag tänker mer att man jämför problem man kan ha med ett barn när det är litet som med problem som man kan ha med ett barn när det är tonåring. Det är större när det är tonåring. Som småbarnsmamma är småbarnsproblem ens hela värld självklart och de är ju stora och jobbiga, men om man får problem med barnet som tonåring är de större, rent naturligt, det hör liksom till på något vis eftersom barnen inte är små. Svårt att förklara känner jag.

Men jag känner att detta är en diskussion vi inte behöver ha. Du tycker att det uttrycket är förminskande och fel, och jag förstår det nu när mina barn är stora, gjorde inte det när de var små utan tyckte som du då. Vi låter det vara så, det är ok.

Jag håller inte alls med. Har en vän vars nyfödda precis kämpat för överlevnad ett par månader men visst, litet problem osv. Du behöver inte hålla med, men att du upplevde det annorlunda betyder inte att uttrycket är okej att slänga sig med. Man vet aldrig vad andra kämpar med.
 
Jag håller inte alls med. Har en vän vars nyfödda precis kämpat för överlevnad ett par månader men visst, litet problem osv. Du behöver inte hålla med, men att du upplevde det annorlunda betyder inte att uttrycket är okej att slänga sig med. Man vet aldrig vad andra kämpar med.
Jag å andra sidan skulle då inte tolka "kämpa med att överleva" som ett problem, det är något helt annat än ett problem, mycket allvarligare och större än ett problem.

Men visst, vi ser olika på det tydligen. Du tar det väldigt mycket allvarligare än vad det troligen är menat. Jag slänger mig inte med uttrycket överhuvudtaget. Jag beskrev bara hur jag uppfattar det. Har aldrig använt det själv ens.
 
Jag å andra sidan skulle då inte tolka "kämpa med att överleva" som ett problem, det är något helt annat än ett problem, mycket allvarligare och större än ett problem.

Men visst, vi ser olika på det tydligen. Du tar det väldigt mycket allvarligare än vad det troligen är menat. Jag slänger mig inte med uttrycket överhuvudtaget. Jag beskrev bara hur jag uppfattar det. Har aldrig använt det själv

Det är väl ett problem om något.

Men som sagt, vi ser olika på det.
 
Prime Video, bara hört positiva saker men alla filmer som är bra ligger bakom hyr eller betalvägg.
Vitsen med att ha det då?😅 Hittar inget om att det finns olika abonnemang att välja på heller, tänkte om det var något sånt men finner inget🙄
Tack, jag har tänkt börja betala för det men om det är så finns det ingen mening.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 562
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 450
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 768
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp