Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag stör mig på att jag har tappat bort mina smaklökar! Jag känner salt och surt rätt normalt, men övriga smaker är antingen förvrängda eller borta. Rödvin smakar Heinz ketchup! Västerbottenostpaj smakar absolut ingenting, eller i bästa fall som att tugga på smält hushållsost. De nyplockade kantarellerna hade jag lika gärna kunnat kasta i komposten. Umami verkar vara det som är mest borta.

Eller jag ändrar mig. I värsta fall smakar västerbottenostpaj som smält hushållsost, för det kändes riktigt läskigt att tugga i sig pajen när den bara smakade konsistens. Samma med kantarellerna.
 
Jag stör mig på att jag har tappat bort mina smaklökar! Jag känner salt och surt rätt normalt, men övriga smaker är antingen förvrängda eller borta. Rödvin smakar Heinz ketchup! Västerbottenostpaj smakar absolut ingenting, eller i bästa fall som att tugga på smält hushållsost. De nyplockade kantarellerna hade jag lika gärna kunnat kasta i komposten. Umami verkar vara det som är mest borta.

Eller jag ändrar mig. I värsta fall smakar västerbottenostpaj som smält hushållsost, för det kändes riktigt läskigt att tugga i sig pajen när den bara smakade konsistens. Samma med kantarellerna.

Kan du ha en svampinfektion i munnen? Jag får ofta svamp, inkl i munnen, pga min medicinering och ett tidigt tecken är att saker börjar smaka märkligt.
 
Vattnet har stängts av längs med hela gatan där mitt jobb ligger fram till kl 16.00 utan att vi blivit informerade (planerat avbrott). Så nu går det inte att diska, spola på toaletterna eller tvätta händerna på 4 timmar eftersom vi inte kunnat förbereda med vattendunkar/spannar... Tacksamt att vi iaf har fristående vattenautomater med dunk så man har något att dricka...
 
Håller med! För mig går det hyfsat bra, men vet att morföräldrarna har det riktigt svårt då de behöver använda båda händerna för att hälla, medan jag häller med ena och håller korken ur vägen med andra.
Ja precis, den jädrans korken snurrar ju runt! Och alla "det är bara att knäppa fast den på ett ställa och hälla, hur svårt kan det vara", mm, om ALLA vore så att de hade korkar att knäppa fast så vore det ju inga problem, eller hur.... :meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 856
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 562
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 450
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 768
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp