Stöd från Short-Chaps

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Helm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 407
H

Helm

Jag har alltid trivts bäst i att rida med stövlar men har nu funderat på hur bra chaps ger stöd/stabilitet åt vristerna när man rider i boots. Hur bra fungerar de som stöd, och är det något speciellt matrial som ger bättre stöd/stabilitet än andra. Går nämligen i chaps-köpar tankar!

Sv: Stöd från Short-Chaps

ingen som använder chaps?
Jo -det vet jag att många av er gör, tycker ni att ni får stöd från dem?

Beror helt på vilka chaps det är, men Dyóns minichaps i skinn tycker jag ger nästan lika bra stöd som en stövel.
Däremot mocka-chaps från B*jes eller H*ks är inget vidare.

Det tycker jag inte. Dom är ju jättetunna och mjuka, kan inte alls jämföras med stövlar..

Jag föredrar chaps framför stövlar, mest för jag känner mej alldeles för uppklädd i stövlar..;)
Tycker inte det ger samma stöd som stövlen, använder det själv för att stiglädren skaver annars och för det är snyggt!:D
Tänkte testa stövelskaft, det borde ju ge lite mer stöd än mjuka shortchaps...

Du kan ju aldrig få riktigt samma stöd av ett par shortchaps tyvärr.
Men de som sitter tajt i läder/stabilare tyg modeller är bäst och är nästan som en ridstövel..du får väll låna någons och pröva?!

Tack, för era svar, det lutar nog åt att jag köper ett par i läder. Jag hade nog tänkt det från början också, men lite experttips från er skadar aldrig! :bow: Tack, tack!

Jag tycker att dom ger bra stöd men att man samtidigt kan röra på foten/vristen om man vill. Jacsons shortchaps tycker jag är bra.

Dyón har två olika sorters chaps. Ett par som är sladdriga, som vanliga chaps och ett par som är hårdare. De hårda ger lika bra stadga som en stövel, iaf om man har skor som går en bit upp.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 044
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka