Sto visning ?

moon

Trådstartare
20 år sedan jag visade häst vid premiering med föl, minns ingenting av det.
Frågar nu Er experter på forumet om vad som sker på en stovisning ?

Har ett halvblod (6år) som gjort sto prov (3-års test) i Tyskland, men blev aldrig inskriven i stamboken. Nu ska hon visas i Augusti, då dom kommer till Sverige, så att hon kan bli inskriven i efterhand ifall vi vill ta föl på henne någon gång.
Har bara fått anvisning om kläderna jag ska ha på mig & att hon ska flätas.
Vad har man för utrustning ? träns med upvisningskedja el. tyglar ?
Poängbedöms hon ? Måste man visa upp henne i olika gångarter ?
Vore tacksam om någon som varit med om detta kan förklara för mig vad som kommer att ske, så att jag är väl förberedd :)

Arrangören som har hand om det har inte svarat på detta, trotts 4 mail...........orkar inte tjata mer

Eva

Senast ändrad:
Sv: Sto visning ?

All info som behövs går att hitta på www.asvh.se

Förstod inte riktigt om stoet hade föl eller ej...:confused:
Men här står lite om visning av både sto och föl

Hoppas det är till nån hjälp.

Liknande trådar

Avel Jag har lusläst storeglementet, och varit kontakt med både newforestföreningen och premieringsförrättare, men har fått olika besked om...
Svar
6
· Visningar
1 298
Senast: lilith
·
Avel I går diskuterade jag med en person vid vilken ålder stoet får poäng till vid stamboksföring ( halvblod). Jag trodde att det var t o m...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: elle12
·
Z
Avel Hej. Sådärja..nu är fölet ute, snart en månad gammal och växer strålande. Givetvis vill jag ta den och få lillkillen bedömd av "proffs"...
Svar
8
· Visningar
2 528
Senast: Krisse
·
Avel Hej, Skulle uppskatta lite tips och råd beträffande vår stundande nedkomst. Bakgrund Köpte efter mycket övervägande vår första häst...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
25 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka