Sv: Sto som smitit in till hingst
Alltså för att du inte tycker att du har en verksamhet utan gör en tjänst är det inte samma sak som att djurskyddet och Jordbruksverket gör det.
Vad som framgår av tråden så har du ju faktiskt fler än fyra hästar. Att du sedan bara har ditt sto där ibland betyder ju inte att du inte har stoet och fölet. Så jag tror att du borde ha ansökt om tillstånd för länge sedan för den här "tjänsten". Du ligger med andra ord ganska risigt till om Djurskyddet dyker upp.
Det är fortfarande ingen direkt verksamhet. Se det som en tjänst som båda ger. Jag får hästar att utbilda - erfarenhet. De får en utbildad häst. Då ingen av hästarna är rymmare, enligt ägaren. Jag har två trådar med mycket ström i och långt mellanrum. Visst jag kan erkänna att det inte var det bästa staketet, OM jag visste tidigare att de var rymmare. Nu vet jag, och staketet ska självklart göras säkrare.
Detta är alltså inget jag tänkt göra utan försäkring osv länge. Har haft de ett par veckor och ska jag fortsätta med detta så ska jag självklart fixa alla papper. Detta var alltså en "tjänst". Ingen verksamhet med lönsamhet osv där jag tänkt bedriva i flera år svart och utan försäkring...
Alltså för att du inte tycker att du har en verksamhet utan gör en tjänst är det inte samma sak som att djurskyddet och Jordbruksverket gör det.
Vad som framgår av tråden så har du ju faktiskt fler än fyra hästar. Att du sedan bara har ditt sto där ibland betyder ju inte att du inte har stoet och fölet. Så jag tror att du borde ha ansökt om tillstånd för länge sedan för den här "tjänsten". Du ligger med andra ord ganska risigt till om Djurskyddet dyker upp.