Sv: Sto som inte visar brunst...
Mitt sto har heller aldrig visat nånting! Hon har gått med äldre sto de senaste 9 åren....som heller inte visade brunst.
Sedan dec går hon med valack, men ingen skillnad..
Har de senaste 2-3 veckorna gått till hingst dagligen eller vanranna dag. Där har jag ställt henne i box brevid hingst (och vissa dagar har även ett brunstigt sto stått på hennes andra sida), och hon har stått 10-30 min /kväll, och det mesta hon gjort är att pipa o slå lite med framben, och då hon antagligen var högbrunstig (med tanke på hingstens reaktioner) så viftade hon även lite på svansen och stampade/halvslog även med bak.
Vid ridning har jag märkt att hon går med "handbromsen i" och att hon slingrar sig fram och gärna vill gå i diket

(kanske för att hon vill pinka). Till saken hör att hon inte pinkar där hon riskerar att få stänk på benen, då kniper hon hellre tills hon kan pinka i sin egen box där hon inte riskerar att bli kladdig

Och i boxen brevid hingst finns inget spån....
Mot valacken hemma i hagen har hon lagt öronen bakåt o pipit nån gång....
Men inget brunstpink eller blink och färgen på slemhinnan har varit ungefär densamma hela tiden

så det är inte helt lätt att märka när hon är brunstig..
När det gäller brunstintervall, så räknar man från det att hästen GÅR UR brunst så tar det ca 14 dagar innan de GÅR IN in brunst igen (enligt seminvet). och brunsten varar vanligen 3-5 dar tror jag