Sto skadat i hagen

Sv: Sto skadat i hagen

Hur i hela friden kan man göra något sådant mot ett djur? Det verkar hända ganska mycke sånt i Sverige nu för tiden. Runt omkrin Norrköping har flera fall påträffats inom bara några år :S

Jag är säkert en jättehemsk person nu, men jag orkar inte förfasa mig innan det är 100% bevisat att det är en människa som gjort det. Helst ska förövaren vara infångad och dömd också... :grin:

Det lär ju inte vara nåt rovdjur. I det området finns bara rävar & mindre som tex iller. Iofs finns det kungsörn, men jag har svårt att tro att en kungsörn ger sig på en fullstor halvblodshäst.

Jag är nog också hemsk men håller med. Min häst var en gång full med skärsår på bakdel, bakben osv. Letade i hagen och det fanns inget hon kunde ha skadat sig på (som det brukar heta). Nästa dag när vi släppte ut backade hon och ett annat sto i hagen intill varandra och slog för kung och fosterland, ända tills vi särade på dem. De hade helt plötsligt fått för sig att de hatade varandra och det med broddar dessutom.

Självklart kan det vara en människa som gjort det i artikeln men jag upphör aldrig att förvånas över vad de lyckas fixa till själva.

Fast om en häst har skador inne i slidan lär det vara svårt för ett annat djur att ha gjort skadan. Nu vet jag ju inte exakt vilka skador stoet har så jag tänker inte spekulera en massa.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 212
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 435
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka