Sto efter Lemon

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elof01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 760
E

elof01

Har hittat ett sto efter Lemon som jag vill låna och avla på. Det är långt ifrån klart dock, tänkte höra med er bland annat vad ni vet om Lemon? Vad var han för en? Vad har han gjort etc?

:)

Sv: Sto efter Lemon

Lemon har tävlats upp till svår hoppning. Har för mig att han fick 10 10 på hoppning på bruksprovet. Däremot sänktes han till C förra året, vilket kan göra att ett sto efter honom är mindre attraktivt i aveln.

Och för mig som är helt ny i avelssvängen, vad menas med att de blir sänkta till C? :D

Det behöver inte alls vara något fel på avkommor till hingstar som sänkts till C, och det är inte alltid man håller med avelsvärderingsnämnden om deras beslut. Men det är viktigt att veta vad stoets stam har för status i allmänhetens ögon så att man vet om det kan bli svårare att sälja avkommor.

Det behöver inte alls vara något fel på avkommor till hingstar som sänkts till C, och det är inte alltid man håller med avelsvärderingsnämnden om deras beslut. Men det är viktigt att veta vad stoets stam har för status i allmänhetens ögon så att man vet om det kan bli svårare att sälja avkommor.

Absolut, det är jag helt på det klara med. :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka