Stirrig häst

Ajda

Trådstartare
Ska på träningskväll idag linköping med pållan.
Vi ska rida det lätta fyrgångsprogrammet och få bedömning. Men det är som sagt bara träning.
Nu är det så att pållan blir stressad (anledning till att vi åker) vid nya platser. Hon kommer förmodligen inte gå i ren tölt och om jag gör en halvhalt kommer hon börja rolla. Dvs om jag försöker få henne i en kompakt form så komme rhon börja hoppa, låter jag henne gå på som hon vill och ha lite lösa tyglar osv så kommer dte bli travtakt!
Sen när man ska direkt från tölt till trav kommer hon fortsätta tölta (i travtakt). Och komme rhon börja trava komme rhon öka massor tills det blir galopp, rör jag tyglara blir det tölt med travtakt igen. Haha fy fan!
galopp kommer gå bra, fast i 100km/h :banana:
Skritten kommer också gå hyffsat.

vad ska jag göra? :D :o

Sv: Stirrig häst

Kör på och tänk att det inte gör nåt. Försök att vara lugn och inte bli uppstressad själv, ofta är det ryttaren som jagar upp sig och hästen.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 013
Senast: WildHorse
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 620
Senast: Stergo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 769
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.