Stimulanspaketet 4-åringarna?

ch791022

Trådstartare
Hittar bara att det gäller för 2009, och att 3-åringarna får "spara" det till nästa säsong 2010. Men innebär det att jag som har 4-åring måste ha betäckt mitt sto i år för att få tillgång till det, annars har jag missat chansen? Men tycker det verkar väldigt konstigt då jag inte fick diplomet förrän nu, så har jag inte redan betäckt, så är betäckningssäsongen redan avslutat?
Någon som har koll och kan förklara för en lite trög mig:angel:

/Camilla

Sv: Stimulanspaketet 4-åringarna?

3-årstesterna går ju på våren så jag fattar inte vad du menar med att du har fått diplomet nu ??

Precis.

Enligt ASVH sida så står det att man även är infattad av stimulanspaketet om man fått diplom vid kvalitén som 4 årigt eller 5årigt fölsto.

Men om det gäller för nästkommande säsongen eller ej står inte.
Verkar ju märkligt om det inte gör det, det är ju svårt att förhandla till sig rabatter o dyl om man betäcker på våren och sedan visar på kvalitén på hösten...

Men om det gäller för nästkommande säsongen eller ej står inte.
Verkar ju märkligt om det inte gör det, det är ju svårt att förhandla till sig rabatter o dyl om man betäcker på våren och sedan visar på kvalitén på hösten...

Precis så jag med tänkte... (Ovanligt att vi tänker lika;))

För att göra det ännu konstigare så står det speciellt utskrivet att 3-åringar som får diplom, får lov att spara sitt stimulanspaket till betäckningssäsongen 2010...

/Camilla

Såg det också, känns som de bara lagt till nyheterna i kort och inte ändrat i "bestämmelsena"

Men du har ju tid på dig att fråga ASVH eftersom årets säsong är över och nästa börjar först till våren :)

Får väl ringa och prata med ASVH om vad som gäller, men har ju som sagt ganska god tid på mig...
Men hoppades att det var någon här som hade lite koll, så jag slapp ringa:o

/Camilla

fast treåringarna får väl sina diplom på våren? alltså hade de väl kunnat betäcka redan denna säsongen?

Ja, 3-åringarna får sitt diplom på våren innan betäckningssäsongen ens startat, så dom har haft alla chanser att betäcka redan i år. Men får som sagt lov att skjuta upp de till nästa år.

/Camilla

Det är väl för att dom som får diplom som 3-åring även ska få möjligheten att starta kvaliten, utan att gå miste om sitt stimulanspaket från Asvh.

/Camilla

Vet fortfarande inte något, misstänker att det beror på att jag inte kommit loss att fråga dom:angel:
En av dom där sakerna som blivit borttappade längs vägen, kommer troligtvis ändå inte ha råd att betäcka något sto i år, om inte min situation ändras väldigt drastiskt... För annars har jag ju egentligen två som jag velat betäcka...

/Camilla

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 650
Senast: Ramona
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 342
W
Avel Ni som betäcker era 3-åringar, hur resonerar ni kring anledning till detta, givetvis finns ju självklara anledningar för er som bedriver...
Svar
10
· Visningar
1 974
Senast: Helena T
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka