Stilhoppningsbedömning

stardust

Trådstartare
Jag har inte riktigt hängt med på hur stilhoppning bedöms. Vet att det bedöms på olika punkter såsom vägval, sits, tempo osv. men resultatet anges inte i procent såsom i dressyren.
Jag har tävlat stilhoppning två gånger, båda med bra resultat (1:a och 2:a :D ) och då har jag fått 52 poäng respektive 7,6 poäng. Så antagligen har det något att göra med hur många "moment" det finns på banan. Men som sagt, fattar fortfarande inte.

Så skulle någon vilja vara så snäll och förklara för mig? :)

Sv: Stilhoppningsbedömning

Man brukar få ett protokoll efteråt (precis som ett dressyrprotokoll). Har du inte fått något sådant? När du fick 7,6 poäng antar jag att de räknade ut ett snitt. Det har jag aldrig varit med om utan det vanligaste är att man får totalpoängen.

Sv: Stilhoppningsbedömning

På Svenska Ridsportförbundets hemsida kan du hitta tävlingsreglementena. I TR III (Hoppning) hittar du reglerna för stilhoppning på sidan 10, momenten 305 till 307.

/Lady_S

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej. Jag måste skriva av mig. Jag tycker inte att det är roligt att hålla på med hästar längre. Men samtidigt då tycker jag det...
Svar
17
· Visningar
4 130
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 543
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama