Stilhoppnings tips!!

Y

Yoghurt

Hejsan!!
Ska hoppa en stilhoppning i helgen å ja undrar om nån har tips på hur man får extra höga poäng och om nån vet va dommarna tittar på osv... Snälla hjälp mej!! :bow:

Sv: Stilhoppnings tips!!

Det bästa vore ju om du kunde få tag i ett sådant stilhoppningsprotokoll som domarrna använder sig av vid sin bedömning.

Som det stog i den andra tråden, se till att komma i rätt galopp. Byter inte hästen är det bättre att fatta ny. Men tänk på att göra det harmoniskt.
Du får inte full pott på helhetsintryck om hästen inte är knoppad och du har tävlingskläder och det är ju dumt att förlora poäng på något sånt.
Så se så snygg och korrekt ut du kan! ;)

Man kan visst få 10p på helhetsintrycket även om hästen inte är knoppad! jag har fått det iaf.

En sak som är rätt viktigt är att stoppa in alla lösa remmar som hänger och slänger, typ stiglädren och remmar på tränset. Annars ser det lätt slarvigt ut.

se glad ut och försök visa att du har roligt, sen se hel och ren ut försök att rida prydligt men inte över prydligt, tex tittar hästen på ett hinder så visa lite att du manar på hästen lungt än att du bara sitter och åker me och kanske får ned slag eller till och mä stannar, då ser dommarn att du löser det på ett bra sätt

Lycka till

Har du långt hår som sticker fram under hjälmen? I så fall är det uppsatt flätor eller hårnät som gäller annars får du avdrag . FÖ snyggt o prydligt helt o rent o tävlings klädsel o vårdad ridning .

titta dit du ska! det är viktigt, för då rider man dit åxå :p

Lätt sits på trnsport sträckorna och sjunk ned lite innan (som man brukar) Och prydliga vägar!!

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 301
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 898
Senast: SiZo
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 271
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar