Stilhoppning.....hur göra fin till det?

charmant

Trådstartare
På torsdag är det dags för stil hoppning för en pålle i stallet.Det bedöms både på hoppningen och stilen på ekipaget.Nu behöver jag ideer för att han ska "överglänsa"de andra :rofl: Han är fux och kommer att ha grönt schabrak och benskydd.
Hmm knoppar eller ej...flätor hit eller dit osv osv......ge mig lite tips snälla ni som har ideer.tacksam för svar

Sv: Stilhoppning.....hur göra fin till det?

Absolut flätor om du kan fläta snyggt! Om flätorna ser ut ser Jerusalems förstörelse så är det väl bättre att ha utsläppt man kanske... ;)

:banana: Jag tror att jag flätar ganska fint...kanske inbakad i en bit av svansen och inbakad i manen?

Nej, nej, knoppar måste det vara! Inbakad fläta är nog bara fint på en ardenner.

Lycka till på tävlingen!

(Nejdå, jag är inte det minsta fördomsfull angående hur hästar ska vara utstyrda på tävling...)

Mycket pälsglans i svansen så att den är "fluffig". Kanske fläta den ett tag innan och sedan reda ut den så att den blir lite vågig.

Lite matolja på hovarna gör dem blanka. Men gör det i god tid så att den inte fastnar en massa ridhusspån på dem. Lite olja runt ögonen kan vara fint också, om det nu inte är en jätteraggig liten häst du ska ha, då ser det nog bara kladdigt ut... ;)

Prydlig klädsel själv är ju mycket viktigt. Och tänk på sitsen när du rider. :)

INTE FLÄTOR!!!
Knoppar isånna fall...
Ta fodertran på hovar så de glänser (å på skydden kan ju oxå ha, glansigt)
Pälsglans i svansen men fläta den inte så den blir vågig, Barnolja på mulen..:)
Sen måste ju du förstås se stilren ut. Ha en jämt ryttmoch tnk på att höga händerna något och sitta tillbaka och rida hästen mellan hand och skänkel ända fram till hindret. Vänta tills hästen hoppar av så du inte kommer före!
Lycka till:bump:!

Senast ändrad av en moderator:

Nae jag säger detsamma. INGA FLÄTOR HÄR INTE..

Manen skall vara ryckt och bara va där eller möjligtvis knoppar. men jag tycker itne alls det passar in vid hoppning.

Inga flätor i svansen. Se bara till att den är ren från missfärgningar och spån/halm eller annat.

sen kan du SÅKLART använda barnoljan på mulen och runt ögonen (MIN favorit) det ser så elegant ut :D

Hmm, jag tror att om man säger flätor är det knoppar man menar... Det gör jag i alla fall.

På stilhoppning ska du absolut fläta manen, och pannluggen. Om du är duktig på att fläta svansen tycker jag att du ska göra det också! Matcha dina och hästens "kläder" och tänk på att du ska ha svarta handskar i hoppning.

Han blev fin:)Han fick inbakad fläta i en del av svansen och glans medel...typ överallt och tjejen som red var kanon fin i sin nya kavaj och så...Det var en kul dag.Och tack till hästens ägare för att jag fick pyssla i ordning honom...även vi "tanter"tycker sånt är kul ibland.hihih :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka