Stigläder

I

Izaabelle

Just nu rider jag med ganska breda och tjocka stigläder och jag tycker det känns väldigt stelt och klumpigt. Jag tänkte köpa ett par lite smalare och tunnare stigläder. Någon som vet om det är bättre? Jag håller på med hoppning så jag kanske får lite bättre skänkel om jag byter ut mina stigläder till ett par smalare och tunnare tänkte jag. Men det kanske bara blir sämre:confused:

Sv: Stigläder

det beror väl på!:idea:

jag har ett par mjuka tunna från presige, jätteskönt! men det kostar 1300, defenitivt väl investerade pengar..

sådanadär feta läderremmar förstör sadeln så hemskt..och jag känner mig fast i dem..

skänkeln din får väl ingen större förändring, men känns det klumpigt så kan du ju byta = du blir känsligare

Tack, jag får leta efter några som liknar prestige då (för dom var nog lite dyra:()

Det finns en budgetvariant till Prestige... Finns egentligen väldigt många, men de jag tänker på var lika smala som Prestige och verkade vara bäst i kvaliten av lågprisvarianterna. Tror det var Treadstone eller något annat med T...
Kostar typ 250-350:-

Ska se om jag kommer på namnet... Är själv på väg att köpa såna..

Rider man länge föredrar jag lite bredare läder för smala stigläder har en tendens att nypa mig om jag inte har ridstövlar (och jag föredrar att rida utan) men dom här var smala, men verkade vara överlägset bäst i kvaliten av dom billiga märkena. Dessutom var spännet rätt platt jämfört med Stubben/Globus/Hubertus dubbelsydda stigläder så de känns mindre när man rider.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: Lyan
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 816
Senast: Oknytt
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar