Stigläder med t-spänne, längd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare atmosphere
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 574
A

atmosphere

Ska beställa hem ett par stigläder med t-spänne, alltså stigläder med bara "1" läder, men undrar över hur långa sådana man bör ha? Kan tilläggas att jag ska ha mina läder till hoppsadeln = behöver inte den längsta längden antar jag, sedan är jag ju inte så lång själv heller.. Någon med erfarenhet av dessa?

Sv: Stigläder med t-spänne, längd?

mät längden på dina hoppläder med ett måttband..

Men har redan varit i stallet och nyligen kommit hem därifrån, kan inte köra fram och tillbaka en gång till ikväll (måste beställa idag)

brukar du måtta dina läder med armen så mät armen din.. :idea:
eller mät på benet, för du vet ju ungefär vart krampan sitter i förhållande till ditt lår och hur högt stigbygeln sträcker sig..

hahaha, briljant ;) ska kolla :D

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
545
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 618
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar