Stickande häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

miku

Hej! Jag har en stickande häst som man inte får stopp på! Jag använder hackamore träns, men det hjälper inte. Han sticker tom. med min syster som är 2 år äldre än jag, och hon har ridit 5½ år. Några tips? Har haft problem förrut, men har fått bort det, vet inte hur, så vad ska ja göra?

Sv: Stickande häst

Jag skulle börja kolla så att inte hästen har ont någonstans, hitta orsaken till att den sticker. Är det i vissa situationer eller kommer det närsomhellst??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Lejd
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: mily
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka