linnsan
Trådstartare
Stavas det så? Aja, iaf. Har nyligen köpt en kaninhona på fem månader. Det är en blivande avelshona. Utställd med 93 poäng, av rasen lejonhuvad dvärgkanin. Iaf så visade hon ett väldigt lustigt beteende som jag inte sett hos kanin innan. När hon sitter stilla så vaggar hon fram och tillbaka med huvudet. Ungefär som en häst som väver.. Det verkar inte vara ngt fysiskt fel på henne. När hon skuttar runt så är hon helt normal. Inte dålig balans eller liknande. Så det jag främst tänker på är om det någon form av stereotypi. Och då kommer ju frågan om det är så smart att avla på henne.
Jag har kontakt med uppfödaren och jag får byta henne mot en annan kanin om jag vill. Uppfödaren hade även frågat en annan person som visste en del om kaniner (uppfödaren är rätt ny) och h*n hade sagt att det antagligen inte var ngn fara med henne
Men jag tycker det låter konstigt, har aldrig sett ngt sådant innan... Det känns ju inte så smart att avla på och frågan är ju om man inte skulle avliva henne. Hon ser inte ut att må så bra. Lite i "sin egen värld" eller hur man ska säga.. Men tja, jag vet inte..
Någon som vet ngt om detta? Ska man ha kvar eller avliva henne? Avel?
Hoppas någon vet ngt
Jag har kontakt med uppfödaren och jag får byta henne mot en annan kanin om jag vill. Uppfödaren hade även frågat en annan person som visste en del om kaniner (uppfödaren är rätt ny) och h*n hade sagt att det antagligen inte var ngn fara med henne
Men jag tycker det låter konstigt, har aldrig sett ngt sådant innan... Det känns ju inte så smart att avla på och frågan är ju om man inte skulle avliva henne. Hon ser inte ut att må så bra. Lite i "sin egen värld" eller hur man ska säga.. Men tja, jag vet inte..
Någon som vet ngt om detta? Ska man ha kvar eller avliva henne? Avel?
Hoppas någon vet ngt