Sterilisera

Royal_724

Trådstartare
Hade tänkt beställa tid till att sterilisera min honkatt!
Nu undrar jag, ifall hon skulle va med kattungar plockar dem bort dem då och kostar det extra eller är det samma prissumma!?
Någon som vet!?

Sv: Sterilisera

Är det i ett tidigt skede bör det inte bli någon extra kostnad, men visst tar de bort ungarna i samband med kastrering det gör de.

Visst kan man abortera i samband med kastrationen! När det gäller prisfrågan, är jag övertygad om att olika kliniker har olika policy kring detta. Är det precis i början av dräktigheten, är det ingen skillnad mot en vanlig kastration, men är det längre gånget så innebär det ju en större blödningsrisk mm och blir ett större hål för att få ut allt... Ring och hör med den veterinär du tänkt kastrera katten hos!

Ja, får nog göra det!
Ena katten är jag nästan 100 på att hon är dräktig, bara det att hon har gått på piller pga av att hon inte fixade kattungar sist! Såklart att just hon ska bli dräktig!
Tror hon är rätt långt gången!

Jag misstänkte att min hona var dräktig när hon skulle kastreras, hon hade haft kul med hankatten mitt framför ögonen på mig :eek: Det var runt 2v gammalt vid kastreringen, och vet tog ingen extra för att ta bort ev. foster. Ringde up dem innan och hörde mig för.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
848
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 916
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama