H
hannibal
Jag har en blandrastik som snart fyller sju år. Hon mår väldigt dåligt före, under och efter löp. Hon är allmänt hängig och trött. Så fort man inte har ögonen på henne biter hon av hörnen på alla kuddar hon kan hitta. Hon slaktar även allt som är luddigt och stoppat. Vår katt har det inte lätt under dessa perioder...
Hunden mår väldigt dåligt av detta och skäms för sitt beteende. Normalt sett är hon väldigt skötsam av sig och hon vet ju att hon gör fel.
Vi har fått råd av en veterinär att sterilisera henne. Låter ju bra i våra öron eftersom vi ändå aldrig tänkt att ta valpar. Som vi förstod det skulle det enbart var positivt för henne. Nu har jag dock hört från andra håll att det inte alls är det bästa för hunden, utan att det kan leda till klimakteriebesvär, depression osv, osv...
Finns det någon som har erfarenhet av detta och som kan ge mig råd? Tack på förhand!
Vi har fått råd av en veterinär att sterilisera henne. Låter ju bra i våra öron eftersom vi ändå aldrig tänkt att ta valpar. Som vi förstod det skulle det enbart var positivt för henne. Nu har jag dock hört från andra håll att det inte alls är det bästa för hunden, utan att det kan leda till klimakteriebesvär, depression osv, osv...
Finns det någon som har erfarenhet av detta och som kan ge mig råd? Tack på förhand!