stenmjöl till sjukhage

CurlySue

Trådstartare
Ska bygga en sjukhage och en bekant till mej kan ge mej en lastbil med stenmjöl.
Skulle det funka lika bra som sand? Någon som vet?

Sv: stenmjöl till sjukhage

Det borde funka bättre än sand. Stenmjöl blir väldigt fast när det får ligga och "sätta sig". Gissar att det passar bra i en sjukhage.

Stenmjöl är super! Får du ett lass så ta emot det!

Du kan lägga det på hög och tex köra ut i hagen där det blir upptrampat osv om du får över.

Inte här.

Å andra sidan bör det väl vara bra dränerat vad man än lägger på om man nu ska göra det ordentligt men...

Min poäng var mera att om TS ändå får ett lass gratis så kommer det alltid till användning, även om h*n slänger på mer efterhand det försvinner. Mer lervälling än lera blir det inte, snarare bättre.

Ska man lägga pengar på det är det såklart bättre att göra det ordentligt men jag hade inte tackat nej till ett gratis lass stenmjöl i hagarna även om det var odränerat! Min erfarenhet är att det iaf alltid blir bättre än innan!

Jag skulle köpa markduk (kostar ett par hundra) och sen stenmjölet över.

Dräneringen är redan grävd och rör på plats, det ska bara fyllas igen.
Är riktigt glad över att jag har en bror med egen grävmaskin :-)

Ja en markduk ska jag inskaffa mej oxå :-)

Det låter jätte bra att jag kan andvända mej av stenmjölet!
Tack alla.

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: Lars L
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka