Stengalla?

M

MicroMonster

Drog av skorna på hästen nu när marken blev mjukare, han har bra hovar och har gått barfota innan. Nu var vi ute och skrittade på en hård grusväg när han råkade kliva rakt på en sten och blev väldigt öm, ledde tillbaka utan problem, gick helt vanligt på skogsvägen, lite halt på gruset. Dagen efter vill han inte riktigt stödja på benet, hovis tror att han har fått en blodutgjutning i hoven av stentrampet och att det gör ont. Kan det vara det eller är det nåt annat?
Han får gå ut precis utanför stallet i en mindre hage/fåla för att slippa stå inne själv vilket han hatar och jag lindade det andra benet så att det inte ska bli överansträngt av att han stödjer mer på det. Finns det nåt annat jag kan göra för att lindra? Tar ut hovis imorgon så hon får kolla honom. Han är inte varm eller svullen och har inte heller ökad puls men han stapplar verkligen.
 
Sv: Stengalla?

Se vad hovis säger när hon/han kommer, så blir det säkert bra då. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 240
Senast: Karminnie
·
H
Hästvård Hejsan! Jag är så orolig över min häst att jag själv börjar känna mig otroligt nere.. tänkte berätta om hans hälta och hoppas att ni...
Svar
13
· Visningar
2 934
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 203
Hästvård En häst i stallet har blivit ömfotad helt utan anledning. Och jag funderar på om det kan vara en lättare fångvarning på den? Men jag...
2
Svar
38
· Visningar
9 139
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp