R
RiderOnMaja
Hej min häst (d-ponny) har en aning svårt för att trava på tyglen och o galopp de går oftas bara i skritt och då går hon jätte fint! Jag sitter väldigt stilla me sist och hand och spänner mig inte på nåt kostigt sätt när jag växlar tempo. Så de knappats att jag tappar kontrollen (lr vad man säger) När jag har "Mjukat" upp henne och när vi skrittar runt på tyglen och försiktigt ska öka tempo en aning så blir hon rak och ful i halsen på en gång!
Jag har haft henne lite mer än ett halv år nu. Hon är i grund hopphäst och förra ryttarn red henne alltid på pelham. Vilkett jag inte gör, jag kör på vanligt tvådelat tränsbett. Får ju ändå inte tävla dressyr med pelham på ponny. Hon har oxå lite svårt att trava på volt. Hon markerar inte lr skadad på något annat sätt helt fiskt!
Jag har nog helt enkelt en stelhäst.
Skulle vilja ha tips på mindre avancerade rörelse, övningar (utan bommar) jaa bara tipsa på mina vänne!!! inga tips e dumma!
Jag har haft henne lite mer än ett halv år nu. Hon är i grund hopphäst och förra ryttarn red henne alltid på pelham. Vilkett jag inte gör, jag kör på vanligt tvådelat tränsbett. Får ju ändå inte tävla dressyr med pelham på ponny. Hon har oxå lite svårt att trava på volt. Hon markerar inte lr skadad på något annat sätt helt fiskt!
Jag har nog helt enkelt en stelhäst.
Skulle vilja ha tips på mindre avancerade rörelse, övningar (utan bommar) jaa bara tipsa på mina vänne!!! inga tips e dumma!