Jag har en lång rad med skador på ryggen med kraftigt höjdreducerade diskar, ett diskbråck, en dislocerad kota, nervpåverkan, artros och degenerativa förändringar. Har fått tid till ryggportoped i nästa vecka och har börjat fundera lite på om operation är ett alternativ. Jag får ju se vad ortopeden säger men undrar hur ni som rider och har gjort en steloperation upplevt det? Hur går det att rida nu? Lång konvalescens? Nöjda med operationen? Ge mig er erfarenhet helt enkelt. Jag är främst bekymrad över hur det kan tänkas bli med ridningen. Jag har egentligen minst ont när jag sitter till häst vilket ju är skönt.
Idag fungerar jag trots allt ok, jag rider, tränar och jobbar heltid men jag har väldigt ont och blir begränsad när jag har som mest ont, smärtan kommer och går i perioder men är aldrig smärtfri. Jag pendlat mellan att bara ha lite ont till att vara helt imobiliserad och ha ont i varje rörelse jag gör.
Idag fungerar jag trots allt ok, jag rider, tränar och jobbar heltid men jag har väldigt ont och blir begränsad när jag har som mest ont, smärtan kommer och går i perioder men är aldrig smärtfri. Jag pendlat mellan att bara ha lite ont till att vara helt imobiliserad och ha ont i varje rörelse jag gör.