Stel i korset/bakdelen?

T

Tican

Jag kom hem efter 10 dagar på Mauritius, och pållen ser alldeles stel ut i bakdelen. Liksom går lite underligt, baken guppar. Hon är inte öm och springer lika gärna som vanligt. Inte nån skada/problem sen tidigare, däremot en liten hovböld på ena bakfoten som hovis tog bort för en månad sen, som jag spolat och tvättat med jodopax regelbundet sen dess, det gjorde hon som tog hand om hästarna medan vi var borta också. Vad kan det vara, vad ska man göra? *orolig*

Sv: Stel i korset/bakdelen?

Hmm... Hon kanske har spänt sig för att hon blivit kall?? Du kan ju pröva att täcka henne varmare. Det skadar inte! Det börjar ju trots allt bli ganska så kallt nu... ;)

Korsförlamning? Hälta bak? Eller så kan hästen vara stel och/eller kall.

Kom hältan när du satte igång efter vila eller hade hästen problemet när du kom hem? Har något hänt medan du varit borta? Känner du någonting i muskler, senor, leder, någon skillnad mellan höger och vänster?

Tack för svaren

Ingen hälta, och stelheten kom innan jag började rida. Möjligens lite varm i höger bak runt kotan. Har bara skrittat lite barbacka, men hon känns som vanligt. Korsförlamning var ju första tanken, men det räknade jag bort pga brist på symptom. Får helt enkelt se hur hon mår imorgon.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 197
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 625
Senast: bellala
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 771
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka