stel i en höft...

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Var på bvc igår på tvåmånaders läkarundersökning, och när läkaren "snurrade" på höfterna på Ida så påpekade hon att ena höften var lite stelare än den andra, men sa inget mer.
Som vanligt så kommer ju frågorna efteråt :smirk: och när jag kom hem började jag ju fundera på vad det betyder egentligen, ja för Ida alltså.

Är det "fel" på hennes höft, inget allvarligt antar jag för då skulle väl läkaren sagt mer... :crazy: . När de snurrade på höfterna när hon var 3 dagar så var det inget och då blev hon "godkänd". ;)

Nån som vet vad det kan innebära?
 
Sv: stel i en höft...

Vi var på ettårskontroll igår, och sonen som alltid varit helt utan anmärkning på alla sätt och vis hade plötsligt ett "klonk" i höften (läkarens ord...).

Nu var han väldigt noga med att försäkra att det säkert inte var något av betydelse men att de är mycket frikostiga med remisser för att kolla upp såna grejer, så vi ska till barnortopeden som gör undersökning med ultraljud. Kan du inte också få göra det, så du slipper undra?
 
Sv: stel i en höft...

Man kan vara "stel" i en höft på många olika sätt. Oftast är det inget farligt, men sannolikt tänkte BVC-doktorn på luxerad höftled som missats på BB. Det brukar vara mer än "stelhet", men det kan som sagt betyda vad som helst.

Cilla,
ortoped som kan en del barnortopedi.
 
Sv: stel i en höft...

De sa inget om det alls, bara en liten notis blev det.
Ska in igen om en månad ska fråga på det då!
 
Sv: stel i en höft...

Det är nog som CillaW skriver. Vår dotter misstänktes ha detta, men vi fick remiss direkt från BVC-läkaren och fick åka till sjukhuset där dottern ultraljudades. Detta visade dock ingenting...
 
Sv: stel i en höft...

appropå höfter...
Freddys höfter knäpper det i väldigt ofta.
Enligt barnhab. så är han överrörlig och att
det är därför som han inte går ännu..pga
att höfterna inte har stabiliserat sig ännu.

Låter det vettigt tycker ni ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 831
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 249
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 386
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp