Stel häst.

LaMaya

Trådstartare
Min 10 åriga valack har en historia bakom sig med två rejäla huggormsbett i bakbenen. Detta har bidragit till sämre cirkulation och att han väldigt lätt får mugg bak, just nu kämpar vi med det året runt. Detta uppkom efter betten, innan var han väldigt fin i benen.

Jag har det senaste året börjat reagera på att han är stel och tappar sig lätt bak. Jag började linda benen vid ridning och märkte en enorm skillnad. Det jag funderar på är, finns det något fodertillskott jag skulle kunna ge honom för hans leder? Han får extra e-vitamin dagligen efter senaste bettet då veterinären tyckte det var bra eftersom hans muskulatur bak tog ganska stor skada (blodprov visade muskelskada) och han har byggt upp sig otroligt fint med detta.

Någon som har någon idé?

Han har fång med sig i bakgrunden med insulinresistens.
Och stelheten beror inte på fången, det har jag redan kollat med veterinären.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 935
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: Castellini
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 712
Senast: Piaff
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka