LaMaya
Trådstartare
Min 10 åriga valack har en historia bakom sig med två rejäla huggormsbett i bakbenen. Detta har bidragit till sämre cirkulation och att han väldigt lätt får mugg bak, just nu kämpar vi med det året runt. Detta uppkom efter betten, innan var han väldigt fin i benen.
Jag har det senaste året börjat reagera på att han är stel och tappar sig lätt bak. Jag började linda benen vid ridning och märkte en enorm skillnad. Det jag funderar på är, finns det något fodertillskott jag skulle kunna ge honom för hans leder? Han får extra e-vitamin dagligen efter senaste bettet då veterinären tyckte det var bra eftersom hans muskulatur bak tog ganska stor skada (blodprov visade muskelskada) och han har byggt upp sig otroligt fint med detta.
Någon som har någon idé?
Han har fång med sig i bakgrunden med insulinresistens.
Och stelheten beror inte på fången, det har jag redan kollat med veterinären.
Jag har det senaste året börjat reagera på att han är stel och tappar sig lätt bak. Jag började linda benen vid ridning och märkte en enorm skillnad. Det jag funderar på är, finns det något fodertillskott jag skulle kunna ge honom för hans leder? Han får extra e-vitamin dagligen efter senaste bettet då veterinären tyckte det var bra eftersom hans muskulatur bak tog ganska stor skada (blodprov visade muskelskada) och han har byggt upp sig otroligt fint med detta.
Någon som har någon idé?
Han har fång med sig i bakgrunden med insulinresistens.
Och stelheten beror inte på fången, det har jag redan kollat med veterinären.