Stel bakdel

kem

Trådstartare
Jag undrar om det kan finnas ett samband mellan att ett sto blir stel i bakdelen (tar lite kortare steg, stor svängradie) och att hon är dräktig på ca 16 dygn? Har någon annan här upplevt något sådant?

Sv: Stel bakdel

Ingen aning tyvärr, min är stel i hela kroppen sen tidigare men har blivit mycket värre nu. Är på 28 dygnet.
Intressant att följa tråden.

Sv: Stel bakdel

Via semin. Hon kändes stel dagarna innan och efter kollen, och veterinären tyckte att hon var oroligare än vanligt vid själva kollen. Hon har visserligen motionerats väldigt lite i och med stationsresor och annat, men såhär har hon inte varit tidigare när hon stått (eller ja, bete). Nu har stelheten börjat gå över åtminstone.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 017
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka