Stekelbett?

C

Costa

Ahh, hjälp mig nån vettig. Internet sätter griller i huvudet på mig! Var ute och plovkade blommor nyss när nåt sattyg stack mig i benet. Kvar i benet satt en lång, smal gadd (ca 1 cm). Det äckligaste var att bakkroppen (stor som en fästing) på vad det nu var för djur satt kvar, och LEVDE! Försökte ett par gånger innan jag fick ut den ur benet, och gadden "levde" hela tiden.

Vodkaflaskan åkte fram och jag sitter nu med alkoholomslag på bettet (som svider som satan). Pappa tror på stekel. Vad tror ni? Och viktigast av allt; vad ska jag göra? Kommer jag att överleva ;)?

TACK

Sv: Stekelbett?

Skulle kunna vara en geting, tror det är de som släpper gadden och tillhörande giftblåsa - eller vad det nu heter.
Jag tror inte du dör. :D

Jo, det är möjligt att steklar är en samlingsgrupp, så bra koll har jag inte. Han menade dock dessa odjur som lägger ägg (vet inte ens om det är sant eller om det bara är en skröna..)

Jag antar att det är någon av alla parasitsteklar han menar? Det finns en hel hög med olika stekelarter...
Själv råkade jag krossa en sandstekel med armen en gång. Det var lite lagom vidrigt kan man säga :p

Linda8142: Nej, det är bin som släpper gadden - och den gadden är bra mycket mindre än 1 cm, det fick jag bittert erfara när något stack till vid barfotagång och jag hittade en biröv under foten för några år sen :D

Liknande trådar

Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar