P
Possi_Katt
Nu har jag haft min lilla häst i en vecka (lite till). Eftersom hon är unghäst och riden välldigt lite så har hon ju börjat testa vid ridningen. När man rider förbi området vid utgången tvär nitar hon och backar och har sig, sedan ställer hon sig på bakbena och då slår jag henne mellan örona och sedan på rumpan. Då går hon fram men gör samma sak snart igen. Idag va de som värst. Jag skulle skritta av henne ensam på en liten grus väg bara fram och tillbax, då bråkar hon lite och då klappar jag till henne på rumpan och då blir hon helt galen/hysterisk. Då reser hon sig rakt upp (kändes som om vi skulle gå över!!) de va faktiskt riktigt obehagligt. . Jag är inte rädd för att ramla av men jag är rädd för att få henne över mig. Ni förstår säker hur obehagligt de är att sitta på en häst som man knappt lärt känna och som går rakt upp !! Jag är så trött på de hon gör. Stegra. Jag hade en häst förut som gjorde likadant men han slutade efter ett tag. Vi gick över en gång i skogen men han gav sig efter ett par dagar. Enligt alla ska man slå en häst som stegrar mellan örona för då tror dom att dom slår i taket.
Jag tänker inte sitta och mesa för då kommer hon ta överhand men jag vill inte heller få henne över mig. Hur ska jag göra för att få henne sluta med de här (jag vet att hon är unghäst och testar men jag vill få henne sluta )? Jag får hjälp med henne av min syrra men hon va ju inte i stallet idag när jag va där. Sen vill jag höra vad ni har för tips.
Jag tänker inte sitta och mesa för då kommer hon ta överhand men jag vill inte heller få henne över mig. Hur ska jag göra för att få henne sluta med de här (jag vet att hon är unghäst och testar men jag vill få henne sluta )? Jag får hjälp med henne av min syrra men hon va ju inte i stallet idag när jag va där. Sen vill jag höra vad ni har för tips.