stegrar sej..

K

krizzte

hej.. har ett "litet" problem som jag undrar över...vi har en häst som är ganska o-hanterad.när vi jobbar med den så stegrar hon sej när det inte passar henne. o det är väl ett dominans betende vad jag förstår..hur tycker ni att man ska gå till väga??hon är den som bestämmer i hagen men över oss ska hon banemej inte bästämma.
ska man gå lugnt tillväga eller ska man bli fly förbannad???
vad blir nästa steg att hon vänder upp o försöker kicka oss??
är ju så roligt med problem :) :) men dom är ju till för o lösas..

Sv: stegrar sej..

Ettt "liknande" fall" finns under tråden "lätt i framdelen". Kan kanske vara värd att läsa ?? (förutom de obligatoriska bråken då)

Det är inga fel på hästen kroppsligt eller psykiskt ?

Använd hjälm, handskar, och väst också.... Hinner inte babbla mer nu

Man ska vara lung med alla hästar men ibland krävs mer, det hjälper inte att sjåpa sig med en stor häst.
Jag skulle bli förbannad faktiskt.
Först tycker jag ni ska kolla upp hästen , att den inte har ont nånstans.

se till att använda hjälm när ni grejjar med hästen iaf.

och jag antar att ni kollat upp att hon inte har ont någonstans

hade det varit min pålle så hade jag nog inte vart så fjollig mot henne. När hästarna gör sådant som är direkt farligt, då blir jag förbannad. och det lär sej hästarna ganska fort att det beteendet inte är acceptabelt. (inte att jag slår hästen eller så det hoppas jag du förstår)

jag skulle råda dej till att säga till hästen på skarpen istället för att locka och pocka med henne som vissa tycker.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: SkorpSmulan
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel