milly
Trådstartare
Hört flera ggr hur Steeljoint gjort så taglet börjat "raketväxa" och jag som vill bevara och gärna få min nordis man bli ännu längre/kraftigare blir nyfiken och vill veta mer. Sökte på trådar, har sökt på nätet, men vill veta mer av dagsfärska åsikter... Läste om att den är extremt kalciumrikt och ska då givetvis inte ges om grovfodret inte är väldigt kalciumfattigt. Det bör väl göra mer SKADA än nytta annars!
Men vad är det då som ger sån effekt i Steeljointen för just tageltillväxt? Kisel?? Flera komponenter ihop??
Vad skulle ni, förutom en balanserad foderstat så klart, rekommendera i tillskottsväg? Är det nåt som jag ska ge även nu under betesperioden eller bara under "hösäsongen" (då de bara äter hö)?
Men vad är det då som ger sån effekt i Steeljointen för just tageltillväxt? Kisel?? Flera komponenter ihop??
Vad skulle ni, förutom en balanserad foderstat så klart, rekommendera i tillskottsväg? Är det nåt som jag ska ge även nu under betesperioden eller bara under "hösäsongen" (då de bara äter hö)?