Steeljoint? Eller nåt annat för mantillväxt??

milly

Trådstartare
Hört flera ggr hur Steeljoint gjort så taglet börjat "raketväxa" och jag som vill bevara och gärna få min nordis man bli ännu längre/kraftigare blir nyfiken och vill veta mer. Sökte på trådar, har sökt på nätet, men vill veta mer av dagsfärska åsikter... Läste om att den är extremt kalciumrikt och ska då givetvis inte ges om grovfodret inte är väldigt kalciumfattigt. Det bör väl göra mer SKADA än nytta annars!

Men vad är det då som ger sån effekt i Steeljointen för just tageltillväxt? Kisel?? Flera komponenter ihop??

Vad skulle ni, förutom en balanserad foderstat så klart, rekommendera i tillskottsväg? Är det nåt som jag ska ge även nu under betesperioden eller bara under "hösäsongen" (då de bara äter hö)?

Sv: Steeljoint? Eller nåt annat för mantillväxt??

Hmm, jag ger Steeljoint till mina hästar men inte har ja märkt att manarna växer mer för det inte:confused:... Däremot att det är bra för sklettbildning och dyl har man ju hört..

Mina hästar äter steel joint och jag tycker absolut att det stämmer att taglet växer som bara den. Jag ger det för ledernas skull, men den extra effekten på taglet gör ju inget :)

Dock krävs ju att hästen har en i övrigt balanserad foderstat, annars blir det ju inget "tillskott" utan en nödvändig tillförsel av nåt som saknades.

Tack för svar. Jag tror att jag hittaten annan produkt att ge som bara innehåller biotin, kisel o nåt L-protein och den är gjord för hovar o päls... :) Jag vill undvika så stort kalciumöverskott som Steeljointen kan ge.

Lite nyfiken, vad var det för något du bestämde dig för istället?

Vet inte om jag får ange det här? Men sök på "Päls och hov" så får du nog fram det. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka