stations byte....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vinden
  • Startdatum Startdatum
V

vinden

nu har jag en undran igen...:) om man "skriver in sig " på en hingst station låter vet göra en gyn o bakterie koll, o sedan av olika anledningar inte vill fortsätta använda den stationen. tycker ni då att den stationen bör/ ska fakturera stations avgiften. någon som har varit i liknande situation?:confused:

Sv: stations byte....

Beror väl på hur man har lagt upp det. Om man bara vill ha veterinärkontroll och inte något annat och har sagt det från början så är det inte OK. Men det är ju långt ifrån alla stationer som hade tagit emot ett sto under betäcknings säsongen på de villkoren.
Men om skriver in stoet från början för seminering och gör undersökningarna så kommer nog om inte alla så de allra flesta stationer att fakturera en stationsavgift.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 086
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 204
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka