Starttider på tävlingar

Gnapp

Trådstartare
Jag är anmäld till årets åttonde dressyrtävling, och starttiderna kom just upp. Jag startar som nummer två av tjugo. Jag är inte förvånad - jag startar i princip alltid bland de fem första. Är det någon mer som Equipe Online verkar tycka inte behöver sovmorgon? Eller tvärt om, är det någon som alltid startar sent? (Det är inte alls samma sak på hopptävlingar, men just dressyren börjar bli fånig.)
 
Jag startar ofta bland de första i klassen och tycker att det är jättebra.
Det är bra, eftersom jag som regel inte har med placeringarna att göra i alla fall, så då kan jag åka hem när jag gjort mitt och fått mitt protokoll.
 
Jag startar ofta bland de första i klassen och tycker att det är jättebra.
Det är bra, eftersom jag som regel inte har med placeringarna att göra i alla fall, så då kan jag åka hem när jag gjort mitt och fått mitt protokoll.
Jag har heller inte med placeringar att göra - men jag skulle vilja ha lite sovmorgon någon gång. I synnerhet när det börjar vara ett par timmars färd, som nu på söndag.
 
Det är helt ok att önska sen starttid om man vill starta sent. Jag brukar göra det ibland och nu i helgen gjorde jag det (jag har utsläppet i stallet) så då fick jag starta sist. Det är ibland många som önskar, men som arrangör brukar jag försöka ordna, i alla fall om folk är artiga, tackar och skriver snälla meddelanden när de anmäler sig...
 
Jag har heller inte med placeringar att göra - men jag skulle vilja ha lite sovmorgon någon gång. I synnerhet när det börjar vara ett par timmars färd, som nu på söndag.
Man är olika.
Själv tycker jag det är trevligt att komma hem igen och har inga problem att gå upp på morgonen.
 
Önska sen starttid pga lång resväg?

Har jag gjort flera gånger och flera har gjort det på våra tävlingar. Brukar sällan eller aldrig vara ett problem.
 
Man är olika.
Själv tycker jag det är trevligt att komma hem igen och har inga problem att gå upp på morgonen.

Jag har skitstora problem med att komma upp på morgonen men föredrar ändå tidig starttid, för som du säger, det är skönt att komma hem.

Tyvärr är det sällan så med körtävlingar. Man kommer aldrig hem i tid ändå.

Jag har ofta tidig starttid också av någon anledning. Vet att det är många, just i körning, som stryker sig då vi har veterinärkoll på de flesta och det är 7-9 på morgonen och så startar de stackarna 16 på eftermiddagen. Inte så jäkla kul att stå på tävlingsplatsen ca 9 timmar med häst i transport.
 
Men sen om man reser långt, så kommer man inte hem i rimlig tid ändå även om man startar hyfsat tidigt. Hela dan försvinner oavsett.
Men får man en senare starttid kanske man får en extra stund på morgonen/fm att hinna saker på. Eller åtminstone få en ovanlig sovmorgon.

Upplever JAG det :)
 
Lång resväg i dressyr? Hur långt åker ni? Förstår dom som bor i typ Norrland. Annars brukar det ju finnas tävlingar runt dom flesta hörn.
 
Lång resväg i dressyr? Hur långt åker ni? Förstår dom som bor i typ Norrland. Annars brukar det ju finnas tävlingar runt dom flesta hörn.
Mja, en och en halv timme brukar jag ha som max, men tycker det blir långa dagar ändå eftersom klasserna tar sån tid. Tre timmar är ju restid bara.
Men Restid kring timmen är vanligast, bor då i Örebro/värmlandstrakten.
:)
 
Mja, en och en halv timme brukar jag ha som max, men tycker det blir långa dagar ändå eftersom klasserna tar sån tid. Tre timmar är ju restid bara.
Men Restid kring timmen är vanligast, bor då i Örebro/värmlandstrakten.
:)

Jag fattar inte riktigt.
Har ca 1-1½ tim restid som max för mig själv också.
Men inom dressyren - man har ju sin fasta starttid och så gör man som man vill i övrigt (utom förstås om man startar först och "råkar" bli placerad; då är det ju bara att bita i äpplet och stanna).

Jag brukar vara i onödigt god tid och rida fram onödigt länge, men när jag gjort min ritt stannar jag oftast inte så länge förutom om det är en klass som jag verkligen vill se.
 
Jag fattar inte riktigt.
Har ca 1-1½ tim restid som max för mig själv också.
Men inom dressyren - man har ju sin fasta starttid och så gör man som man vill i övrigt (utom förstås om man startar först och "råkar" bli placerad; då är det ju bara att bita i äpplet och stanna).

Jag brukar vara i onödigt god tid och rida fram onödigt länge, men när jag gjort min ritt stannar jag oftast inte så länge förutom om det är en klass som jag verkligen vill se.

Äsch jag vet inte hur jag menar riktigt :p
Bara jag som upplever det så kanske.
Men rider man två klasser blir det ju verkligen heldag.
 
Ahahaha, de har en annan skala de där dressyrmänniskorna :angel:
Ja? Åker man till en fälttävlan är det ju en fälttävlan i slutet av vägen; klart det är värt att åka mycket längre då! Det är inte alls värt besväret att åka så långt för en dressyrtävling ju! :D (I synnerhet som jag och lilla irländska gatukorsningen inte är några dressyrstjärnor någon av oss.)
 
Önska sen starttid pga lång resväg?
Jag brukar låta bli att önska om jag inte har god anledning. (Jag har önskat att få starta allra allra först, på en tävling samma dag som jag lovat min man att vi skulle vara på teater klockan 13 en dryg timme hemifrån. Det funkade.) Men till nästa tävling funderar jag på att säga "snälla, kan inte jag få sovmorgon för en gångs skull?".
 
Lång resväg i dressyr? Hur långt åker ni? Förstår dom som bor i typ Norrland. Annars brukar det ju finnas tävlingar runt dom flesta hörn.

Runt hörnet?

Minst 2 timmar utom i undantagsfall. Bor i Uppland relativt nära gränsen till Gävleborg.

Har 45min till närmsta ställe som arrangerar tävlingar men nästan bara hopp.

Nästa en dryg timme, en tävling på våren och en på hösten.
 
Nu har jag faktiskt sagt att jag önskar mig en sovmorgon, på nästa anmälan. Vi får se om de är snälla.
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 736
Senast: zassoo
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 394
Senast: Nevermind
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 239
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp