C
Choklad
hur gör ni på er klubb och hur uppfattar ni att det är på andra klubbar med startlistorna, lottas de rakt av eller kollas det lite hur lång det blir mellan ekipagen och justeras de för att det ska bli så bra som möjligt..
Kan ta exempel för mina två senaste tävling:
Första tävlingen har tre klasser dessa var lottade rakt av, vilket innebar att det fanns ryttare som hade en timme mellan sina starter och det fanns ryttare som hade över sju timmar mellan sina starter. Resultat var att det blev många klagomål och flertalet strykningar.
Tävling nummer två också tre klasser, först la de ryttare som bara startade klass 1, därefter ryttare som startade klass 1 och 2 (inte exakt samma startordning men lite ungefär), därefter klass två, först de som staade klass 1, sedan de som bara startade klass 2 och sist de som startade klass 2 och 3, i klass tre, först de som startade klass 2 därefter de enbart startade klass 3.
Reslutat inte mycket gnäll, inga långa väntetider och inte mycket strykningar.
Detta var tävlingar med en bana och klasser LC-LA, resp LB-Msv, jag förstår om det blir lite svårare att rakt av köra det senaste upplägget om man har "mer likvärdiga" klasser, då är det ju större risk att någon rider 1 & 3 tex, men som det är
här så är det sällan någon startar LC & och LA eller LB & Mvs.
Så hur gör ni eller hur vill ni ha det?
Kan ta exempel för mina två senaste tävling:
Första tävlingen har tre klasser dessa var lottade rakt av, vilket innebar att det fanns ryttare som hade en timme mellan sina starter och det fanns ryttare som hade över sju timmar mellan sina starter. Resultat var att det blev många klagomål och flertalet strykningar.
Tävling nummer två också tre klasser, först la de ryttare som bara startade klass 1, därefter ryttare som startade klass 1 och 2 (inte exakt samma startordning men lite ungefär), därefter klass två, först de som staade klass 1, sedan de som bara startade klass 2 och sist de som startade klass 2 och 3, i klass tre, först de som startade klass 2 därefter de enbart startade klass 3.
Reslutat inte mycket gnäll, inga långa väntetider och inte mycket strykningar.
Detta var tävlingar med en bana och klasser LC-LA, resp LB-Msv, jag förstår om det blir lite svårare att rakt av köra det senaste upplägget om man har "mer likvärdiga" klasser, då är det ju större risk att någon rider 1 & 3 tex, men som det är
här så är det sällan någon startar LC & och LA eller LB & Mvs.
Så hur gör ni eller hur vill ni ha det?