Startklar...

Humelibumlan

Trådstartare
Åh, jag vet inte varför jag utsätter mig för detta... alltså att ha starthästar.. Jag blir ju så nervös :crazy:

Har funderat på att bara träna lite smått och när "kusken" tycker vi närmar oss start, kanske simulera fram en liten hälta?? eller feber på startdagens morgon :D sen måste hon ju vila... :angel:

Fast? hur blir det då med min pension?? :idea:

*nervöst svammel*

På torsdag (ö) är det iallafall dax... *tuggar nagel* nån som kan hålla en tumme? ;)

håller alla tummar! hos mej är det ju startstiljte på av avkastning och dåliga tränings förhållanden i allmenhet... kul att kunna följa andras hästar i väntan på ev egen start

åhh.. vad avundsjuk jag är. Jag vill också ha en starthäst. :( Det är ju så himla kul att åka på trav! :rofl: :rofl:

jo. det hör till att vara nervös. Fast jag brukar vara hyfsat lugn tills kusken kör ur stallet, sen är det darra som ett asplöv som gäller! :p det är lugnare att köra själv! och roligare! :bump: :bump:

Ja lite galen är jag nog... :D Fast det är kul men jag har inte kört på länge nu. :(

Håller med! Förut har man inte blivit nervös förrän man är på väg till travbanan, men nu börjar nervositet direkt man upptäcker att hästen har kommit med till loppet.
Dagen före är man så nervig att man allvarligt funderar på att stryka hästen. Och man får knappt ner en matbit på tävlingsdagen, och gud förbjude att dricka kaffe; det är som rena krutet :eek:
Fast jag hoppas att det blir bättre nu, för anledningen till att man vart så nervös nu är att hästen varit så fjollig i defileringen. Nu har vi inhandlat en sulkett till nästa start så nu bör inte nervositeten komma förrän dagen före start.
Men jag brukar tänka: Dem som vill ha adrenalinkickar ska absolut skaffa en travhäst! :banana:

Håller tummarna för er!
MVH Eem

Du förstår precis... :D
Det blir ju inte bättre av att Fröken är något knasig och kan ta sig till exakt vad som helst... :angel: eller som kusken sa efter kvalet -"ja, man vet ju inte vad denna lilla satmara kan hitta på, det är alltid lika spännande att sitta bakom henne.." :crazy:

Torbjörn Jansson kallade min dam för sugga :D när han kom in efter loppet.
Sen dess kallas hon lite allmänt för suggan här hemma.

Vill ha, vill ha, vill ha! Jag får väl betäcka min med tap in å hoppas på en humla... :D :D

*s* jag tror inte du ska hoppas på nån Humla.. det är inte för inte hon kallas Morrhoppa :smirk: Men visst är färgen fin? :love:

Färgen är riktigt läcker. dessutom är hon väldigt lik pappan. till och med vita ben...
Jo jag vill ha en humla.
Mitt sto är en liten vimshöna oxå, dock snäll att köra(fast hon hade slagrem och resgjord ett tag sen hon stegra sig och gick om kull med mig i och förvandlade sulkyn till plockepinn). :D Fast henne kallar jag för Kossan... :rofl:

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter