Startklar...

Ärligt talat ser hon falktiskt precis ut som han... t.o.m samma tecken i huvudet :love:

Humlan går fortfarande med slagjord... kommer hon alltid göra! :crazy: man vet aldrig när det inte längre passar lilla fröken.. :love:

Kossan?? ;) Humlan är då mer en tjur... :angel:

Kossan har sin förklaring, hon heter koselig och är man lite vrång så blir det lätt ett smeknamn... :p :p

Håller tummarna allt jag kan och förstår precis hur du känner dig..........själv hade jag en klump i magen nyss trots att det "bara" var ett premielopp.....blir helt förvirrad och tappar kollen på allt, men på något konstigt sätt faller sakerna på plats till slut :smirk:
Nu är det dags för kval och magklumpen börjar växa igen.....meningen är att min häst (2 år) ska komma ut och få rutin men jag tror nog att det är tränaren (jag) som behöver öva mest på att sköta sig ..... :o

Ja, ibland undrar man ju varför man utsätter sig för det för det känns ju knappt roligt ens. jag är så nervös att jag mår illa. Det räcker ju med att bara anmäla och så är cirkusen igång..Jag vänjer mig aldrig oavsett hur många starter man gjort så är det alltid lika nervöst och ju större chans det finns att det ska gå bra desto nervösare är jag. Om jag vet att det är mest sannolikt att de är bland de sista brukar jag faktiskt ta det med en nypa salt..

Personligen tycker jag att kvalloppet är allra värst, de måste ju liksom klara det för att få vara med. I somras var jag så dum :crazy: att jag selade ut tvåringarna tillsammans-en till kval och en till premie. jag menar, som att man inte är nog nervös då det bara är en och vem ska man titta på då man har ut två i samma??

Veckan efter var jag lika dum och selade ut andra halvan av stallet i samma kvallopp :confused: . Jag lär mig visst aldrig och den dagen var nog den värsta hittills i mitt travliv för det var min ögonsten som kvalade för första gången. Min första egenuppfödda lilla pärla, son till min allra första egna travhäst som jag följt sedan "en slemmig hög i boxen" som någon beskrev det i en tidigare tråd.

Att se honom bland andra hästar för första gången kvastandes med svansen i sin knöliga aktion men ack så vacker. Jag mådde så illa att jag ville kräkas då de körde upp till start, att jag dessutom skitit 7 gånger om dagen från det att jag anmälde och hade i det närmaste sår i röven :o :D :rofl: . Men underbart är det i alla fall..
Nåja, lycka till och självklart håller jag och kusarna alla tummar och hovar vi har att det går bra..
mvh jesse

Asch, det är bara att ta lite Räddningsdroppar :D :D

ÄNTLIGEN ska Ville Världsvan kvala....på måndag...Puuuh...

håller tummarna!
börjar oxå bli nervös, min första egna pålle ska ju kvala i övermorgon!!!!
ett tips till er som är nervösa! VINGUMMIN!!! Kan man stå och tugga på och äta jättesmå bitar, ca 4 per vingummi brukar vara lagom... då brukar nerverna hålla sig liiiite... :crazy: (har redan inhandlat en hel påse till torsdag... :o )
Å pållen beter sig nästan som när jag först träffade honom... tyvärr är det inte bra... tror han känner av mattes nervositet... har fått order av kusken att köra honom trött nu två dagar, bara det att min häst är FÖR vältränad!!!! DET GÅR INTE!!!! :o får nog sluta träna honom... :idea:
nää, lycka till alla!!!

Känner igen mig... varje gång jag står där och dom kör upp till start svär jag på att sälja hästarna och börja med kaninhoppning... :cool: :crazy:

LYCKA TILL!!

Jag har provat räddnigsdropparna själv och jag tror det funkar på mig iallafall :idea:
Lite nervös är man ju fortfarande men många negativa tankar försvinner och nerverna i kroppen lugnar ned sig! Så det är värt att prova hörni :D

Och snart är det ev. dags igen :crazy:

MVH Eem

För de som eventueelt undrar hur det gick...
Vi blev lite för pigga och vart en liten tusenfoting i starten... :angel: 2 galopper och sen utgick vi :eek:
Men det gör inget för hon var så himla söt :love:

Synd på galoppen men det är ju bara ta nya tag. Kvalade tvåårsmärren och det gick åt pipan det med :mad: . Hon felade efter ett knappt varv, felade igen på bortre lång och till slut i sista sväng och blev diskad :mad: .

Men trots det skötte hon sig på allra bästa sätt och voltade snällt osv. Hon har ju haft en tendens att helt plötsligt bara dumstanna och bli orörlig och jag var jätterädd att det skulle hända då de voltade-att hon skulle bli ståendes ivägen mitt på banan helt orubblig med långöronen rätt utåt :D . Jag såg framför mig hur det skulle låta:"vi avbryter starten", men det slapp vi ju iaf :D . i det stora hela är jag faktiskt nöjd med henne ändå trots att hon blev diskad :crazy: :confused: , om man nu får vara det :confused: :D
mvh jesse

hade en liten 2-åring i kval förra veckan oxå. en riktig naturtravare som blev inkörd i somras :eek: och ännu ej är pressad :eek: :eek:
(första gången han galopperade var i premieloppet...)
han gick jättebra i kvalet, men galopperade när han blev slagen av ett körspö i huvudet :mad: och missade tiden med 1 tiondel!!! :mad:

*s* Det var precis vad den något besvikna kusken gjorde när jag rusade fram och pussa på Humlan och berättade hur SÖT hon var... Han mummlade något om att jag var knäpp.. :rofl:

Vem ska kvala?? :confused:

Utökad sökning

Fort gick det inte, men först var han :D :D och klarade sig gjorde han, jag var inte nere o kollade men hade tagit ledningen och blivit kvar där...gubben min är nere och han kommer väl med rapport senare....

Ville Världsvan 00-3490
Färg
mörkbrun
Kön
hingst
Född
2000-04-21
Ras
varmblodig travare

F 031222-k 2140 k 23,2 gdk Aarum Dagfinn 0
F 021209-k 2160 k 25,8 gdk Ådefors Peter 0
F 021118-p 2140 n p 34,2 1p2 Ådefors Peter 0

jag har jobbat med per örjan ådefors *intresse klubben antecknar* = ironi till mej själv

Peter hade honom som 2 åring i träning och Per hade honom som passhäst :D :D Per var enormt impad av honom och hävdade att det blir en kanon :love: :love:
Nu är han såld till konsortie(7 and)hos Dagfinn Aurum... :) :)

Liknande trådar

Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter