Jag vägrade länge kaffe, traumatiserad av att min mamma alltid tvingade mig dricka kallt kaffe när jag hade huvudvärk som barn. Högst oklart varför det skulle hjälpa och varför det måste vara kallt. Började dricka kaffe av rent missnöje när jag gick på många studentsittningar och tröttnade på att mitt te till efterrätten alltid dröjde jättelänge medan kaffedrickare fick sånt direkt. Så jag tvingade i mig det med massor av mjölk och socker till en början. Sen kunde jag sluta med sockret men gillade fortfarande mjölk i. Konsumtionen tog fart på allvar när jag började på teknisk högskola och behövde hålla skärpan under tenta-p, så jag gick ut i arbetslivet med ett stabilt beroende.
Fick sluta helt när jag nästan jobbade mig in i väggen och magen kraschade med illamående varenda gång jag drack mitt älskade kaffe. Det chockade mina kollegor fullkomligt att jag kunde bryta vanan på en vecka, men jag var inte god att tas med just den veckan... Då och då försöker jag dricka det igen, för det luktar så gott och jag blir frestad. Hände senast på konferens, men magen kraschade igen och jag kunde inte somna på kvällen. Riktigt bra espresso klarar magen dock!
Fick sluta helt när jag nästan jobbade mig in i väggen och magen kraschade med illamående varenda gång jag drack mitt älskade kaffe. Det chockade mina kollegor fullkomligt att jag kunde bryta vanan på en vecka, men jag var inte god att tas med just den veckan... Då och då försöker jag dricka det igen, för det luktar så gott och jag blir frestad. Hände senast på konferens, men magen kraschade igen och jag kunde inte somna på kvällen. Riktigt bra espresso klarar magen dock!