Startar med Windows

C

Clintan

Jag har fått in ett program på min dator som startar med Windows :mad: , undrar om någon vet var man hittar programen som startar automatiskt när man startar datorn (Windows). :confused:
 
Sv: Startar med Windows

Några av de programmen hittar du i menyn under Autostart. Men långt ifrån alla. Det bästa är att avinstallera programmet och ta bort det ur registret. Vad är det för program?
 
Sv: Startar med Windows

det finns ju olika programvaror som vaddetnuheter.. ex. windows startup inspector eller nåt. kan kolla hemma ikväll om nån är intresserad.
 
Sv: Startar med Windows

Finns ett inbyggt i win95, 98, ME och XP som heter Msconfig också som är helt suveränt ;)

start - kör - skriv "msconfig" i fältet - autostart - bocka bort de program du inte vill starta - ok.
 
Sv: Startar med Windows

Finns inte under autostart. Har försökt avinstallera programet, men det säger att programet inte finns på datorn trots att det finns där. Det försvinner också temporärt, men återkommer så snart jag startar om datorn. Det är ett verktygsfält, ikoner som lägger sig på skrivbordet och startsidan ändras. Det kommer ifrån lop.com.
 
Sv: Startar med Windows

Kör igenom med spybot, webroots o ad-aware o hoppas på det bästa ;)
 
Sv: Startar med Windows

Clintan skrev:
Det försvinner också temporärt, men återkommer så snart jag startar om datorn. .

Det återkommer säkert för att det ligger en funktion i registret som gör att det kommer att återinstallera sig varenda gång du startar om. Men om du inte vet vad du gör ska du helst inte vara inne och ändra i registret eftersom det kan ställa till mer oreda än ordning.

Som någon annan sagt: ladda ner ett program som tar bort sånt här automatiskt. Jag använder Spycleaner som jag tycker fungerar bra. Gratisprogram!
http://www.spycleaner-gold.com/
 
Sv: Startar med Windows

Jag har laddat hem Microsoft Antispyware och det tar bort programmet, men det finns där så snart jag startar om igen. Har även provat adaware med samma resultat.

Hermelin: Ska prova spycleaner.

Jag håller på att bli idiot på detta program, så all hjälp mottages tacksamt. :bow: Har försökt få bort det i flera månader.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
724
Senast: Malin_L
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
288
IT & mobiler Ni som släktforskar. Vilket program använder ni och varför? Jag har fått inse att Holgerdata verkar vara nedlagt dvs det kommer inte gå...
Svar
2
· Visningar
522
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp