starta monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
S

__Stilett__

har en äldre travare som aldrig är startad (inkörd o tränad dock bara) men ska tydligen startat några montélopp för flera års sen.
vet inget mer än så.

hur gör man för o rida monté ? måste ryttaren ha ngn slags licens?
o vad krävs helt enkelt?

hästen fyller 10 och tävlas som sagt inte inom trav.

Sv: starta monté

__Stilett__ skrev:
har en äldre travare som aldrig är startad (inkörd o tränad dock bara) men ska tydligen startat några montélopp för flera års sen.
vet inget mer än så.

hur gör man för o rida monté ? måste ryttaren ha ngn slags licens?
o vad krävs helt enkelt?

hästen fyller 10 och tävlas som sagt inte inom trav.

Sök på monté i det här forumet så hittar du massor av trådar om att tävla monté.

Montén har vara funnits i nuvarande form under ca. 1,5 år så då är det mer uppvisningslopp hästen gått.

/// ghost

Sv: starta monté

Ta kontakt med närmsta travbana och kolla om de har någon montéklubb.
Om du går in på www.travsport.se, under "sök sportinfo" kan du söka reda på din hästs tidigare eventuella officiella tävlingsresultat.

Visst var det du som köpte Lilja? Hur går det?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka